Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 21:51
  #1
Medlem
Jag letar efter tips på hur jag ska skrämma bort mård, iller och dylikt från omgivningen, men inte katter (då jag har en katt). Har hittat några ultraljudsanordningar som sägs skrämma bort mård men i beskrivningen står samtidigt att de även skrämmer bort katt. Så det lär ju inte funka. Någon som har tips på hur man kan göra för att minimera risken för att mård/iller har ihjäl min katt?
Ska även sätta upp finmaskigt nät runt tomten.
Citera
2017-03-27, 22:38
  #2
Medlem
Varför tror du katten skulle börja fightas med en Iller,Mink,Mård? Jag hade en "elak" katt,samtidigt som jag hade en lösgående Iller och en hund...Katten gillade ingen av dom..hunden och Illern funkade fint...Illern gillade inte katten...Katten höll sig på behörigt avstånd...åsså levde de alla lyckliga i...
Citera
2017-03-29, 19:37
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartviking
Varför tror du katten skulle börja fightas med en Iller,Mink,Mård? Jag hade en "elak" katt,samtidigt som jag hade en lösgående Iller och en hund...Katten gillade ingen av dom..hunden och Illern funkade fint...Illern gillade inte katten...Katten höll sig på behörigt avstånd...åsså levde de alla lyckliga i...

Enligt vad grannarna i området, där jag är på väg att flytta in, säger så finns det mink och iller i området. Det är nära ett vattendrag och en mosse. Och jag har en katt. Minken, mården och illern lär ju dräpa smådjur t ex höns, katter mm och jag är orolig för att det ödet ska drabba även min katt!
Citera
2017-04-03, 22:43
  #4
Medlem
En katt springer lätt ifrån en Mink/Iller...Katter är smarta djur,de slåss inte i onödan mot Illrar...Har aldrig hört att en Katt blivit dräpt av en Mink/Iller
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback