Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 21:46
  #1
Medlem
Hej, jag tänkte köpa hörlurar till min flickvän som fyller år i slutet av april. Jag tänkte att jag skulle börja reka lite redan nu men jag har otroligt svårt att hitta något passande. För henne är utseendet viktigt och hon vill ha vita hörlurar, on-ear eller over-ear. De ska främst användas för att lyssna på musik förstås men även till att prata i telefon. Jag har funderat på Beats (för de är snygga och enkla) men hon kör Samsung, hur fungerar det ihop? Ingen riktig koll där, men tänker att de är Apple om det kan bli strul med ingångar, mikrofon och skit? Nåja. prisklass tänker jag max 1500 kr. Vad säger experterna?
Citera
2017-03-27, 23:06
  #2
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Ska det vara bluetooth eller räcker det med sladd?
Citera
2017-03-27, 23:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarDigRedan
Ska det vara bluetooth eller räcker det med sladd?

Räcker med sladd. Föredrar nog det ändå.
Citera
2017-03-27, 23:38
  #4
Medlem
JagHarDigRedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Räcker med sladd. Föredrar nog det ändå.

Köp ett par vita urbanears är mitt tips iaf, grymt ljud inom den prisklassen och dom ser riktigt stiliga ut också. Fast dom går ju runt 700:- så det kanske är en prisklass för lågt för dig?
Citera
2017-03-27, 23:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarDigRedan
Köp ett par vita urbanears är mitt tips iaf, grymt ljud inom den prisklassen och dom ser riktigt stiliga ut också. Fast dom går ju runt 700:- så det kanske är en prisklass för lågt för dig?

Överallt, när jag kollar på Urbanear, så ser jag såna för 499 kr. Tycker inte dom jag såg var jättesnygga heller men ska överväga helt klart! Tack.
Citera
2017-03-28, 06:25
  #6
Medlem
backsights avatar
Kolla Philips Citiscape, har sådana själv.
Prisvärda, och går att använda både med Bluetooth och kabel (om man skulle ha glömt att ladda). Dock osäker på om samtalsfunktionen fungerar när man har sladden inkopplad..

http://www.philips.se/c-p/SHB8000WT_...ooth-hoerlurar
Citera
2017-03-28, 18:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backsight
Kolla Philips Citiscape, har sådana själv.
Prisvärda, och går att använda både med Bluetooth och kabel (om man skulle ha glömt att ladda). Dock osäker på om samtalsfunktionen fungerar när man har sladden inkopplad..

http://www.philips.se/c-p/SHB8000WT_...ooth-hoerlurar

Ja, kanske vore nåt.

Någon mer erfarenhet hur Beats fungerar till Samsung? Med samtal och och ljud och allt?
Citera
2017-03-28, 20:45
  #8
Medlem
Nu har jag kommit fram till dessa... borde väl duga!

http://www.mediamarkt.se/sv/product/...e-1264789.html
Citera
2017-04-08, 22:52
  #9
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Hej, jag tänkte köpa hörlurar till min flickvän som fyller år i slutet av april. Jag tänkte att jag skulle börja reka lite redan nu men jag har otroligt svårt att hitta något passande. För henne är utseendet viktigt och hon vill ha vita hörlurar, on-ear eller over-ear. De ska främst användas för att lyssna på musik förstås men även till att prata i telefon. Jag har funderat på Beats (för de är snygga och enkla) men hon kör Samsung, hur fungerar det ihop? Ingen riktig koll där, men tänker att de är Apple om det kan bli strul med ingångar, mikrofon och skit? Nåja. prisklass tänker jag max 1500 kr. Vad säger experterna?

Gör henne inte ledsen och köp beats. Köp ett par sennheiser momentum 2.0 istället. Mer ljud för pengarna och dem ser snygga ut också enligt mig. Finns både trådlöst och med sladd fast dem trådlösa kanske är lite dyrare än 1500kr. Finns både on ear och over ear också.

Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Nu har jag kommit fram till dessa... borde väl duga!

http://www.mediamarkt.se/sv/product/...e-1264789.html

edit: oh well redan köpt så nevermind.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback