Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 21:06
  #1
Medlem
hishultas avatar
Hej!

Då jag flyttat till ny bostad för ett tag sedan så hade jag nu tänkt att ge mig på att försöka få det att fungera med optiskt ljud från tvn till min förstärkare, men efter säkert 1timmes prövande i menyerna på förstärkaren så har jag fortfarande inget ljud.

Har noterat att jag inte har något rött sken i änden på kabeln trots att det är rött sken i uttaget på tvn, betyder detta att kabeln helt enkelt är trasig?
Citera
2017-03-28, 01:57
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hishulta
Hej!

Då jag flyttat till ny bostad för ett tag sedan så hade jag nu tänkt att ge mig på att försöka få det att fungera med optiskt ljud från tvn till min förstärkare, men efter säkert 1timmes prövande i menyerna på förstärkaren så har jag fortfarande inget ljud.

Har noterat att jag inte har något rött sken i änden på kabeln trots att det är rött sken i uttaget på tvn, betyder detta att kabeln helt enkelt är trasig?

Korrekt, det verkar som det är avbrott i fibern. Fast aldrig hört talas om.. är ju en massiv fiber i kabeln från ända till ända, även en mindre spricka/avbrott skulle knappast påverka vid de låga hastigheter som pcma kör på. Skaffa en ny!
Citera
2017-03-28, 09:21
  #3
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Korrekt, det verkar som det är avbrott i fibern. Fast aldrig hört talas om.. är ju en massiv fiber i kabeln från ända till ända, även en mindre spricka/avbrott skulle knappast påverka vid de låga hastigheter som pcma kör på. Skaffa en ny!

Ska åka in till en butik och be dom prova den där idag då, är det den som är trasig så har jag lagt många onödiga kvällar på att bli irriterad..
Citera
2017-04-08, 21:16
  #4
Medlem
Waterlilys avatar
Brott är mindre sannolikt. Däremot dåliga kontaktdon. Toslinks akilleshäl är just kontaktdonen som kan glappa då komponenterna är av billigare material.

Vänligen Näckrosen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback