Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 20:56
  #1
Medlem
Dreamtimes avatar
Detta är en vetenskaplig fråga och inget larv. Jag undrar vad man bör äta för att generera den minst illaluktande avföringen? Antar att mat med mycket stärkelse i kombination med sånt som framkallar gaser såsom kål, rå lök , knäckebröd samt alkohol ger den vidrigaste stanken. Frågan är vad man bör äta som är mest skonsamt för näsan? Alger?
Citera
2017-03-27, 22:33
  #2
Medlem
Cerrus avatar
Bebis mat, välling luktar typ nada. (erfarenhet utav att byta blöjor)
Citera
2017-03-27, 23:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Bebis mat, välling luktar typ nada. (erfarenhet utav att byta blöjor)

Jag tror trådskaparen efterfrågar svar på vad vuxna bör äta för att få välluktande bajs. Bebisars bajs luktar alltid annorlunda.
Citera
2017-03-27, 23:20
  #4
Medlem
Frawjons avatar
Förutsatt att man inte har några allergier, så borde t.ex. ris och ljust kött ge ganska lite lukt. Ris innehåller förstås stärkelse men knappast särskilt gasframkallande.
Citera
2017-03-27, 23:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamtime
Detta är en vetenskaplig fråga och inget larv. Jag undrar vad man bör äta för att generera den minst illaluktande avföringen? Antar att mat med mycket stärkelse i kombination med sånt som framkallar gaser såsom kål, rå lök , knäckebröd samt alkohol ger den vidrigaste stanken. Frågan är vad man bör äta som är mest skonsamt för näsan? Alger?

Svårt att ge något generellt svar då alla har olika matsmältning och tarmflora. Jag skulle dock vara benägen att hålla med dig i din tes om kål och alkohol, generellt.

Vegetarisk mat undantaget kål och lök luktar bättre än kött*. Mycket fibrer och gröna grönsaker förbättrar lukten. Mjölkprodukter försämrar.

Allt det här är som sagt bara generella tips.

*framför allt rött kött.
Citera
2017-03-28, 00:19
  #6
Medlem
Valsus avatar
Vegetarianer har väl en något unik skitdoft
Citera
2017-03-28, 02:14
  #7
Medlem
Lacerdas avatar
Av någon märklig anledning så ger alla Findus produkter mig en hemsk stank. Hade jag levt i Tyskland under andra världskriget så hade Hitler använt mig i Auschwitz för att lösa judeproblemet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback