Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-27, 18:47
  #1
Medlem
Ni som är av äldre generation från 1940-60 tal vet att samhället och folk personligheter har förändrats gigantiskt till det sämre. Idag lever vi ett feministiskt gynocentrerad modernt samhälle. Det går inte argumentera mot det eller hur? Gamla Sverige med Emil i Lönneberga och bröderna lejon hjärta är borta permanent. I dagens tid, om är en man med rak naturlig personlighet och med integritet så är man ovälkommen av de flesta, speciellt om har att göra med unga kvinnor. Ni män med rak personlighet kanske känner igen er i detta?

Nu direkt till frågan:
Vad ska man tänka på och beté sig om man råkar få en ung kvinna med maktposition? Tex handläggare, rekryterare

Varför jag och kanske andra som tänker i samma banor ställer denna fråga är för att man är tvungen och sänka sig till deras nivå


Obs seriösa svar i tråden Tack!
Citera
2017-03-27, 19:03
  #2
Medlem
studioxswes avatar
Du kan ju börja med att släppa din överordnande, översittande ton. Antar att du är arbetslös av oklar anledning och känner dig misshandlad.

Föreslår att du söker jobb där du inte tänker på att du vill visa den unga damen din överträfflighet genom att eventuellt visa din manlighet.

Att rekryterare är ett speciellt släkte är ju dessvärre inte nytt, så har det varit iaf. de 25 åren jag arbetat, man får helt enkelt spela med, men det har du väl lärt dig?
Citera
2017-03-27, 19:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Du kan ju börja med att släppa din överordnande, översittande ton. Antar att du är arbetslös av oklar anledning och känner dig misshandlad.

Föreslår att du söker jobb där du inte tänker på att du vill visa den unga damen din överträfflighet genom att eventuellt visa din manlighet.

Att rekryterare är ett speciellt släkte är ju dessvärre inte nytt, så har det varit iaf. de 25 åren jag arbetat, man får helt enkelt spela med, men det har du väl lärt dig?

Jag är inte förvånad att du tar deras parti, vi lever ju trots allt i ett gynocentrerad samhälle
Citera
2017-03-27, 19:22
  #4
Medlem
Elwys avatar
Som föregående talare redan har påpekat: Lägg ner din överlägsenhet (som med all sannolikhet ändå inte är särskilt välförtjänt) och bete dig som folk, så kommer det att gå bra.
Citera
2017-03-27, 19:32
  #5
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Jag är inte förvånad att du tar deras parti, vi lever ju trots allt i ett gynocentrerad samhälle

Jag tror du är så ensam att du inte vet vem du ska skylla på, så du skyller på tjejen som har mer utbildning än du har kuk. Hoppas du aldrig får ett jobb, det verkar du ju inte förtjäna.
Citera
2017-03-27, 19:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Jag tror du är så ensam att du inte vet vem du ska skylla på, så du skyller på tjejen som har mer utbildning än du har kuk. Hoppas du aldrig får ett jobb, det verkar du ju inte förtjäna.

Tror gör man i kyrkan
Citera
2017-03-27, 19:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Som föregående talare redan har påpekat: Lägg ner din överlägsenhet (som med all sannolikhet ändå inte är särskilt välförtjänt) och bete dig som folk, så kommer det att gå bra.

Oj Förlåt att jag retade upp ditt ego
Citera
2017-03-27, 19:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Som föregående talare redan har påpekat: Lägg ner din överlägsenhet (som med all sannolikhet ändå inte är särskilt välförtjänt) och bete dig som folk, så kommer det att gå bra.

Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Jag tror du är så ensam att du inte vet vem du ska skylla på, så du skyller på tjejen som har mer utbildning än du har kuk. Hoppas du aldrig får ett jobb, det verkar du ju inte förtjäna.


Om ni två inte har några vettiga råd att komma med, så låt bli att smutsa ner tråden. Vill ni göda era egon bara för att ni har haft en dålig dag så får ni göra det någon annanstans

Denna tråd är tanken att hjälpa dom män som har det svårt att spela (Thé game)
Citera
2017-03-27, 20:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Om ni två inte har några vettiga råd att komma med, så låt bli att smutsa ner tråden. Vill ni göda era egon bara för att ni har haft en dålig dag så får ni göra det någon annanstans

Denna tråd är tanken att hjälpa dom män som har det svårt att spela (Thé game)

Det handlar för fan inte om att spela the game. Du ska presentera dig själv och dina färdigheter. Sen skadar det ju inte att visa att man kan till sig kritik och anpassa sig därefter. Där har du ju rekordsnabbt visat att du har stora brister och troligen lider av grov narrcisistisk personlighetsstörning vilket kan ställa till det i en sådan undegiven position som du beskriver.
Citera
2017-03-27, 20:24
  #10
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V8kompressor
Oj Förlåt att jag retade upp ditt ego
Vid närmare eftertanke är mitt råd ett helt annat: Var bara dig själv – släpp alla hämningar. Din naturliga charm kommer att vinna över dem, helt klart. Kör hårt!
Citera
2017-03-27, 20:39
  #11
Medlem
NattNatts avatar
Jag har egentligen inget bra råd att komma med. Men jag vet själv, att min personlighet, som också är rak, inte direkt är något som vanligtvis uppskattas av personer i så kallad "högre position" eller av de som strävar efter det.

Rak och ärlig är oftast ingenting som går hem, det gäller att kunna smaska rejält med tungan, och se nöjd ut när man slickar bort resterna från mungipan.

Svaren du har fått i tråden är ganska talande för den mentalitet som råder *smack* *smack* och tycks komma från sånna som gärna visar "att man kan ta emot kritik och anpassa sig därefter", som översatt från nyspråk betyder ungefär "det gäller att visa att man inte ifrågasätter, och att man gärna spelar med även om man inte håller med".

För det är egentligen det det handlar om. Att inte ifrågasätta, och att "sälja sig själv" (översatt, sälja sin moral och etik).

Jag tycker dock inte att du bör sänka dig, sök andra vägar.


Edit: Bör kanske tillägga att det inte har med kön att göra, så du kanske inte automatiskt ska döma ut någon bara för att det råkar vara en ung kvinna, för då kan det ju bli lite snett om du möter någon som faktiskt är vettig.
__________________
Senast redigerad av NattNatt 2017-03-27 kl. 20:54.
Citera
2017-03-27, 20:40
  #12
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Som föregående talare redan har påpekat: Lägg ner din överlägsenhet (som med all sannolikhet ändå inte är särskilt välförtjänt) och bete dig som folk, så kommer det att gå bra.
Jag får nog hålla med. Mycket bra tips, min gode Elwy.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback