Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 18:27
  #1
Medlem
Hej! Jag har inte tittat på tv de senaste tio åren ungefär men i och med förändrad familjesituation har "behovet" uppstått. Grejen är den att jag inte har en susning om hur det funkar.

Skulle helst slippa vår nuvarande nödlösning med antennsladd över parketten, både fult och dålig bild blir det.

Vi har däremot bredbandsuttag precis bredvid tv:n. Vet inte om vi behöver köpa ny tv.

Frågan är enkel: vad behövs för att titta? Tacksam för hjälp!
Citera
2017-03-27, 19:22
  #2
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Hej! Jag har inte tittat på tv de senaste tio åren ungefär men i och med förändrad familjesituation har "behovet" uppstått. Grejen är den att jag inte har en susning om hur det funkar.

Skulle helst slippa vår nuvarande nödlösning med antennsladd över parketten, både fult och dålig bild blir det.

Vi har däremot bredbandsuttag precis bredvid tv:n. Vet inte om vi behöver köpa ny tv.

Frågan är enkel: vad behövs för att titta? Tacksam för hjälp!
Vilken internetleverantör har du? Bara gå in och kolla om de erbjuder IPTV. Då får du en box och slipper antennkabeln.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback