Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 19:21
  #61
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafouz
Har du sett en sömnig heroinist runt Serges Torg som ser ut att gå knäna?
Han/hon ser rätt risig ut.

Vad har det men exakt något att göra?

För att besvara ditt helt osammanhängande inlägg så; ja, jag har erfarenhet utav opiatmissbrukare och vet hur risiga de kan vara och framstå.
Citera
2017-03-29, 19:24
  #62
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...der-drugs.html

Vad säger du nu då?

Amen herrejisses, din "källa" säger ju inget om det vi diskuterar. Sluta googla och ta första bästa artikel, förslagsvis läs artikeln också..
Citera
2017-03-29, 20:11
  #63
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Tycker jag inte är konstigt alls. Började inte röka marijuana försän iår faktiskt haha och skulle hellre aldrig pröva hasch, fy fan!
Det är EXAKT samma sak, bara i annan form.
Citera
2017-03-29, 20:14
  #64
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Marijuana är i långa loppet farligare än heroin. Det stämmer förvisso att du inte kan överdosera på det lika enkelt, men kom ihåg att de som är heroinister idag började inte med sprutan utan just med marijuanacigaretten. Du säger att du kan tänka dig prova, men prova vad, egentligen? Prova på att vara samhällets jävla avskrap som suger kuk för en påse cannabis? Reflektera över dina val innan du gör dem och ställ inte sådana frågor på Flashback då pundarna som hänger här kommer uppmuntra dig eftersom de vill att så många som möjligt ska få sina liv förstörda och bli samma sorts zombies som de själva är.
Heroinisten började med modersmjölk, då måste ju det var som är det farliga!

Gateway teroin är stendöd.
Vi har ~1,31miljoner på livstidsprevalensen på cannabis, och vart är alla dessa heroinister då?
Citera
2017-03-29, 20:26
  #65
Medlem
3487s avatar
Pröva om du tycker att det verkar som att det skulle vara kul, känns det inte som din grej så är det ingen ide. Se till att inte röka för mycket till en början om du får för dig att pröva.
Citera
2017-03-29, 22:06
  #66
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffpazz
Ja men eller hur. Min första tanke är TS tänker att det måste rökas ihop med tobak, och kanske ogillar tobak... eller något, annars vet jag inte varför man är anti mot hasch och inte cannabis, same stuff.
fast hasch går utmärkt att röka i pipa eller bong också ju. Märklig inställning
Citera
2017-03-29, 23:31
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POJKSCOUTEN
Marijuana är i långa loppet farligare än heroin. Det stämmer förvisso att du inte kan överdosera på det lika enkelt, men kom ihåg att de som är heroinister idag började inte med sprutan utan just med marijuanacigaretten. Du säger att du kan tänka dig prova, men prova vad, egentligen? Prova på att vara samhällets jävla avskrap som suger kuk för en påse cannabis? Reflektera över dina val innan du gör dem och ställ inte sådana frågor på Flashback då pundarna som hänger här kommer uppmuntra dig eftersom de vill att så många som möjligt ska få sina liv förstörda och bli samma sorts zombies som de själva är.

Din erfarenhet behöver inte spegla min erfarenhet. 😂
Citera
2017-03-30, 10:48
  #68
Medlem
Du är uppenbart nyfiken så prova bara. Weed är inte beroendeframkallande till skillnad från andra droger.
Kaffe är ju mer beroendeframkallande men det är ingen orolig över.
Orsaken till att weed är olagligt idag ät baserat på en lögn. Låter som ett påhitt men kolla på första studien som gjorts så kommer ni se att forskaren var mutad.
Det är inte konstig att flera länder håller på att legalisera det. Kanada är på tur.
Citera
2017-04-08, 16:31
  #69
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alirahimi
Jag har aldrig rökt marijuana eller hasch.

Är det konstigt?

Borde jag pröva?

Är mot droger, har nån i familjen som varit knarkare i rätt många år nu. Sett vad det gör med folk. Men cannabis är ju inte riktigt samma sak som heroin precis.

Jag var hemlös 2015 och 2016. Bodde på ett härbärge med massa narkomaner. De frågade jämt om jag ville ha hasch. Sa jämt nej.

Men i rätt situation kanske jag skulle kunna tänka mig röka marijuana men aldrig hasch, det gillar jag inte av någon anledning.

Skriv gärna vad ni tänker.


Precis, lite grönt dör man inte av! Grönt är skönt. Utforska Leafly.com och hitta en strain som passar. Sen bara att bomba hem lite frö och sätta igång. Om du pallar vänta 10-12 veckor. =) Annars finns ju alltid nätet och dess shoppar...

Peace!
Citera
2017-04-08, 16:33
  #70
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggarjanne93
Du är uppenbart nyfiken så prova bara. Weed är inte beroendeframkallande till skillnad från andra droger.
Kaffe är ju mer beroendeframkallande men det är ingen orolig över.
Orsaken till att weed är olagligt idag ät baserat på en lögn. Låter som ett påhitt men kolla på första studien som gjorts så kommer ni se att forskaren var mutad.
Det är inte konstig att flera länder håller på att legalisera det. Kanada är på tur.


Exakt! Och då har du inte ens tagit upp alkoholens påverkan gentemot cannabis, som ju är ett fan så mycket värre problem i vårt samhälle.

Peace!
Citera
2017-04-08, 17:58
  #71
Medlem
mrtowlies avatar
Vad i helvete är det här för en tråd egentligen. Hur ska vi veta om du "bör" prova cannabis? Skärp dig nu och fatta dina egna beslut i livet. Att röka lite gräs är inte direkt som att skjuta heroin heller, det är väl bara att testa om du är nyfiken.
Citera
2017-04-17, 02:05
  #72
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alirahimi
Jag har aldrig rökt marijuana eller hasch.

Är det konstigt?

Borde jag pröva?

Är mot droger, har nån i familjen som varit knarkare i rätt många år nu. Sett vad det gör med folk. Men cannabis är ju inte riktigt samma sak som heroin precis.

Jag var hemlös 2015 och 2016. Bodde på ett härbärge med massa narkomaner. De frågade jämt om jag ville ha hasch. Sa jämt nej.

Men i rätt situation kanske jag skulle kunna tänka mig röka marijuana men aldrig hasch, det gillar jag inte av någon anledning.

Skriv gärna vad ni tänker.

Är det konstigt att du aldrig rökt?
Nej lika konstigt som att du inte varit på månen ( eller har du?)

Borde du prova?
Du är emot droger pga en familjemedlem är knarkare. Sett vad det gör med folk.
Du avgör efter att synat dina fakta.

Du gillar inte hasch av någon anledning trots att du inte rökt det (färgen, doften?) men kan tänka dig Maja.
Det får jag inte ihop men struntsamma.

Tänker på att det finns beroendeproblematik i familjen och kanske bakåt i släkten då det till viss del är ärftligt. Det kan vara värt att tänka på för dig.

Men du kanske nöjer dig med en spliff och tack o hej.
Eller fritidsröker som jag gör då och då.
Jag dricker ingen alkohol å andra sidan.

Svar på: borde jag testa att knarka?
Nej!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback