Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-04-28, 07:22
  #97
Medlem
Jag tycker att man ska se Cannabis lite alla andra stimulanser. Exempel alkohol är ju 100 gånger sämre och farligare... Så det är dumt att jämföra med egentligen. Hur som det finns dom som dricker någon öl varje dag utan problem. Det finns dom som dricker enbart på en fest någon gång per år. Sen finns det dom som blir altsolister. Det kan bero på stress osv.

Jag tycker att dom du nu är i bra miljö. Samt har ett bättre liv så kan du prova. MEN om du ska prova. Se till att du inte köper skit. Samt att du inte köper av något gammalt förflutet.

Köp det på nätet eller ta en weekend till Amsterdam eller något. Se till att ta reda på en bra sträng som är nybörjarvänlig. Som har legat och mognat med en bra smak. Så att du inte hostar sönder lungorna för att det är skräp du röker. :P precis som man kan dricka dåligt hembränt finns det dåligt grönt och brunt. Alltså inte farligt på något sätt. Men upplevelsen kan förstöras om det smakar tvål om det man röker. Samt att man känner bismak av gödningsmedel osv.

Det finns mig att tända av första gången jag rökte. Till jag va på semester i Prag. Då fick jag prova en väldigt bra sträng som va odlad av proffs. Det va ju som att dricka ett bra rödvin smaka ju underbart. Sen mådde man ju prima efter.
Citera
2017-04-28, 10:53
  #98
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Grejen är att man röker det med ett enda bloss, sen trillar dom av stolen lol kika lite klipp på Youtube. Tio gram i ett bloss

Kollade lite Youtube-klipp men enbart om tillverkningen.
Läste inget om att ett bloss kunde innehålla 10 gram!
Helt sjukt mycket!

Kan man ens överleva detta?
Jo tydligen men överlevnadsfaktorn måste vara lägre än om man blossar vanligt röka.
Knappast något för en nybörjare.
Citera
2017-04-28, 11:06
  #99
Medlem
Om du med överlevnad menar att hålla sig vaken så är det garanterat lättare att slockna av koncentrat.
Citera
2017-04-28, 13:14
  #100
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Om du med överlevnad menar att hålla sig vaken så är det garanterat lättare att slockna av koncentrat.

Nja menar snarare dö, kola vippen, upphöra att existera, trilla av pinnen, avlida, lämna jordelivet...
Citera
2017-04-28, 17:33
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Kollade lite Youtube-klipp men enbart om tillverkningen.
Läste inget om att ett bloss kunde innehålla 10 gram!
Helt sjukt mycket!

Kan man ens överleva detta?
Jo tydligen men överlevnadsfaktorn måste vara lägre än om man blossar vanligt röka.
Knappast något för en nybörjare.
För att det inte är i närheten av en dödlig dos.
Citera
2017-04-28, 20:33
  #102
Avstängd
Illuminati13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
För att det inte är i närheten av en dödlig dos.

För att få överdos på cannabis hash så måste man dra över 4-8 gånger sin kroppsvikt i ett bloss. Det är omöjligt ta överdos på cannabis eller brass.
Citera
2017-04-28, 20:49
  #103
Avstängd
Illuminati13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidefreak
Jag tycker att man ska se Cannabis lite alla andra stimulanser. Exempel alkohol är ju 100 gånger sämre och farligare... Så det är dumt att jämföra med egentligen. Hur som det finns dom som dricker någon öl varje dag utan problem. Det finns dom som dricker enbart på en fest någon gång per år. Sen finns det dom som blir altsolister. Det kan bero på stress osv.

Jag tycker att dom du nu är i bra miljö. Samt har ett bättre liv så kan du prova. MEN om du ska prova. Se till att du inte köper skit. Samt att du inte köper av något gammalt förflutet.

Köp det på nätet eller ta en weekend till Amsterdam eller något. Se till att ta reda på en bra sträng som är nybörjarvänlig. Som har legat och mognat med en bra smak. Så att du inte hostar sönder lungorna för att det är skräp du röker. :P precis som man kan dricka dåligt hembränt finns det dåligt grönt och brunt. Alltså inte farligt på något sätt. Men upplevelsen kan förstöras om det smakar tvål om det man röker. Samt att man känner bismak av gödningsmedel osv.

Det finns mig att tända av första gången jag rökte. Till jag va på semester i Prag. Då fick jag prova en väldigt bra sträng som va odlad av proffs. Det va ju som att dricka ett bra rödvin smaka ju underbart. Sen mådde man ju prima efter.

Håller med fullt. Jag var i Amsterdam förklarade jag att något lätt som man inte nojjar på. Kunde inte det om indica och sativa dominanta strain då. Men fick en joint sen när jag rökat var jag glad pigg och uppåt. Såg några sitta 5st och bara glo tittade bara på varandra sa inte ett ljud. Så kom killen fram frågade where are you from? Sweden. Okey becouse all customers we got from Sweden always say the strongest. Så pekade han på de som satt som zombier. How fun is that sa han. Vilket e helt rätt. Ska man röka ta reda på vad du gillar sativa/ indica. E du väldigt orolig, ångest eller bara vill testa säg en sativa strain vill du ha. Har du ont asså då riktiga smärtor. Ta en indica. Det är sativa mår ångest. Panik ångest. För du blir glad vill hitta på saker. Indica dominant är starkare och får smärtorna släppa då blir man ju lättad och därmed glad. Har du ej ont tar en indica så kommer du bara sitta och inte uppskatta ruset alls. Så tycker jag men de som mår bra av indica ta det liksom. Alla är vi olika och det finns tusen strains. Nästan nyss hittat min specialare efter 10år Lemon haze och bästa är purple thypoon. En dansk strain som anpassad växa i vårat klimat. Dom blir skit stora. Mina blev helt vita av kristaller och 3,80m höga. Till slut hängde dom ner för toppkolan var så tung och alla topp konorna var större än en 2liters coca Cola flaska. Riktigt bra. Alla mina vänner älskade det och det gick åt. Odlade dom ute med men har odlat i 20år om inte mer så kan det där. Lärt mig fimma, lollipoppa nu och toppar altid nu då får man ut mycket mycket mer per planta.
__________________
Senast redigerad av Illuminati13 2017-04-28 kl. 20:53.
Citera
2017-04-28, 22:20
  #104
Medlem
UgQvinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
För att få överdos på cannabis hash så måste man dra över 4-8 gånger sin kroppsvikt i ett bloss. Det är omöjligt ta överdos på cannabis eller brass.

Nu refererade jag till koncentratet dvs dabs och inte vanlig cannabis.
Det högsta koncentratet jag läste om var på 96,75%

Omöjligt att ta överdos på dabs?
Bli medvetslös ja men att dö tveksamt.
Citera
2017-05-05, 13:45
  #105
Medlem
Det bästa med CB är ju väl att man inte blir beroende på samma sätt som typ heroin eller något.
Att testa en gång och sedan sluta med det är ju något man kan göra utan problem.

Så mitt tips är väl att höra runt och se om du kan få någon sample av en snäll kran, eller köpa en femma, det är ju bara 500kr.
Citera
2017-05-08, 17:11
  #106
Medlem
Erkliings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Alla människor är såklart olika, men kvinnans hjärna utvecklas generellt sett tidigare än mannens. Om du inte tror mig kan du ju såklart gå till ett bibliotek eller använda en hemsida som heter Google. Testa även att söka på engelska.

Jag visste att informationen jag påstod stämde, men jag tog ändå tiden till att googla det för att vara säker. Så du kan ju sluta anta massa saker och börja googla själv istället.
Citera
2017-08-07, 16:21
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatGud
Det bästa med CB är ju väl att man inte blir beroende på samma sätt som typ heroin eller något.
Att testa en gång och sedan sluta med det är ju något man kan göra utan problem.

Så mitt tips är väl att höra runt och se om du kan få någon sample av en snäll kran, eller köpa en femma, det är ju bara 500kr.

Beroende av cannabis kan man visst bli men är ungefär som koffein (inget svårt att sluta med och bara psykiskt beroende ej fysiskt)

Heroin kan man också ta en gång utan att bli beroende (beroende blir man när man börjar bygga tolerans).

Det går inte att dö av cannabis, dom gjorde ett test med gasmasker på apor för längesen men testdjuren dog av kolmonoxid förgiftning innan de dog av cannabiset..
Så större chans att man dör av syrebrist än att överdosera
Citera
2017-08-07, 16:49
  #108
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alirahimi
Jag har aldrig rökt marijuana eller hasch.

Är det konstigt?

Borde jag pröva?

Är mot droger, har nån i familjen som varit knarkare i rätt många år nu. Sett vad det gör med folk. Men cannabis är ju inte riktigt samma sak som heroin precis.

Jag var hemlös 2015 och 2016. Bodde på ett härbärge med massa narkomaner. De frågade jämt om jag ville ha hasch. Sa jämt nej.

Men i rätt situation kanske jag skulle kunna tänka mig röka marijuana men aldrig hasch, det gillar jag inte av någon anledning.

Skriv gärna vad ni tänker.
Jag tycker att du är en jävla tönt som borde skämmas och börja röka på genast.

Stor töntvarning på det liksom. Att inte ha rökt cannabis 2017 är mer pinsamt än att vara 40 årig oskuld. ayb alek
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback