Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 17:53
  #1
Medlem
goosehunters avatar
Brukar lira lite innebandy på måndagar. Vågar man köra ett pass ikväll? Jag känner mig inte allmänpåverkad. Men senaste dagarna när jag ligger på rygg så rinner det ner gulgrönt varluktande snor från bihålorna. Jag känner mig som sagt pigg, men det är ju nån form av infektion i min kropp. Tror jag känt mig så här nu i snart 2 veckor så det är ju inte i inledningsfas av infektionen så att säga. Bör jag stå över så överlever jag en träningsfri måndag.
Citera
2017-03-27, 18:14
  #2
Medlem
Träna inte. Dumt att riskera att bli sjukare, och smitta andra.
Citera
2017-03-27, 18:15
  #3
Medlem
Thraxxs avatar
Man brukar säga att man ska passa sig när det väl kommer till halsont vid träning och påfrestning. Förkylning kan man träna på men man ska ju givetvis inte försöka flåsa upp sig för mycket eftersom kroppen redan arbetar med förkylningen.

Själv var jag så dum i huvudet så jag tog ett springpass runt kvällstiden som jag brukade gör varannan dag för cirka 7 år sedan när jag var lite förkyld samt hade ont i halsen, Slutade med att jag åkte på hjärtmuskelinflammation och fick motionsförbud i ett halvår med extremt obehagliga bröstsmärtor vid minsta ansträngning i flera veckor efteråt. Så hade jag varit du så hade jag bara vilat och tagit det lugnt tills jag hade mått bättre.
Citera
2017-03-27, 18:17
  #4
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Man brukar säga att man ska passa sig när det väl kommer till halsont vid träning och påfrestning. Förkylning kan man träna på men man ska ju givetvis inte försöka flåsa upp sig för mycket eftersom kroppen redan arbetar med förkylningen.

Själv var jag så dum i huvudet så jag tog ett springpass runt kvällstiden som jag brukade gör varannan dag för cirka 7 år sedan när jag var lite förkyld samt hade ont i halsen, Slutade med att jag åkte på hjärtmuskelinflammation och fick motionsförbud i ett halvår med extremt obehagliga bröstsmärtor vid minsta ansträngning i flera veckor efteråt. Så hade jag varit du så hade jag bara vilat och tagit det lugnt tills jag hade mått bättre.

då får det bli vila ikväll... kör lite sit ups o armhävningar hemma o går en promenad istället ikväll
Citera
2017-03-28, 05:14
  #5
Medlem
yuptagets avatar
Lite snorig & halsont brukar inte vara några problem för mig. Så länge jag inte har feber eller blir yr under träningen så kan jag köra 100% trots halsont. Annars skulle ju fan hela jävla vintern bli vila samma med jobbet (ställningbyggare) skulle aldrig ringa chefen och sjukskriva mig pga av halsont eller lite förkylning.. då skulle man inte direkt ha jobbet kvar haha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback