• 41 180 online
  • 1 128 720 medlemmar
  • 58 557 846 inlägg
2017-03-27, 16:42
Medlem
Sha R'Taes avatar
Jag har en PS Vita, originalmodellen, den har fungerat fantastiskt under årens gång men fick problem nyligen med batteriet som funkade sämre och sämre. Har nu bytt batteri på den men problemet är att den inte laddar - eller mer specifikt: den laddar inte som den ska.

Jag har kvar originalladdaren men märkte att sladden började bli sliten på den (kabeln som kopplas in i själva Vitan) varför jag köpte en ny kabel och sparade den gamla. Denna lösning har fungerat bra men för typ 2 veckor sedan slutade systemet ladda och i samband med det så bytte jag batteri på systemet vilket gick enkelt.

Nu efter bytet så fungerar det inte att ladda med adapter + ny kabel men däremot med den gamla kabeln. Det fungerar dock att ladda med den nya kabeln isatt i mobilladdare om systemet är avstängt.
Jag har kollat med Sony som inte erbjuder support om jag inte chippar in 1200 spänn vilket känns något styvt i sammanhanget.

Min fråga är alltså i första hand om någon har tips på någon butik i Stockholm som kan tänkas kunna hjälpa till med detta samt om någon har eventuella tips i övrigt?
Citera