Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 14:38
  #1
Medlem
Kravallens avatar
IBF Falun - FC Helsingborg 4-1
Storvreta IBK - IBK Dalen 4-1
Pixbo Wallenstam IBK - Växjö IBK 0-4
Mullsjö AIS - Linköping IBK 3-2

Mullsjö kan avgöra uppe i Linköping på Onsdag (jag tror på femte avgörande i Mullsjös favör). Den kanske mest spännande matchserien hittills då de båda är jämna som lag. Båda är ju helt okej publiklag också vilket gör serien roligare. Nyhemshallen har jag aldrig besökt men verkar vara en jävla gryta under viktiga matcher.

Ev. semifinaler blir då om jag inte förstått fel:

IBF Falun - Storvreta
Växjö IBK - Mullsjö AIS/Linköping IBK

Ser detta som att Växjö har riktigt bra chans på guld då de i en ev. final har bra statistik mot just Falun. Men ja, slår de ev. Mullsjö? Mer tveksam på det. Men sticker ut hakan och tippar Växjö som vinnare i år.

Så vad tror folk om fortsättningen?
__________________
Senast redigerad av Kravallen 2017-03-27 kl. 14:57.
Citera
2017-03-27, 14:59
  #2
Medlem
Hunden007s avatar
man väljer väl Semifinaler?
Citera
2017-03-28, 10:45
  #3
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
man väljer väl Semifinaler?

Det stämmer nog. Jag hara bara intallat mig själv annat. Sorry. Jag tror Falun väljer Storvreta dock. Tror du annat?
Citera
2017-03-28, 14:06
  #4
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Det stämmer nog. Jag hara bara intallat mig själv annat. Sorry. Jag tror Falun väljer Storvreta dock. Tror du annat?

Tror nog Falun Undviker de väljer nog Mullsjö/Linköping.
Citera
2017-03-28, 14:18
  #5
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Tror nog Falun Undviker de väljer nog Mullsjö/Linköping.

Jag kollade lite statistik på ev semifinalsmotstånd.

Slutresultat under grundserien:

Falun - Storvreta 7-11, 3-6, 7-4.
Falun - Mullsjö 4-5ö, 13-4
Falun - Linköping 12-4, 3-5, 6-3

Växjö - Storvreta 3-4, 6-7ö
Växjö - Linköping 5-8, 3-4ö, 2-5
Växjö - Mullsjö 7-6, 8-6, 7-4

Ser ju direkt att Falun enbart har "klart" plus på Linköping. Växjö enbart på Mullsjö. Jag tror Falun väljer Linköping om de får chansen om man går på detta. Men Mullsjö eller Storvreta tror jag inte spelar någon roll eg för Falun. Magkänslan säger att de hellre slår ut Storvreta själva än att riskera att få dom i final? En match i finalen bara. Vet inte hur jag resonerar ens själv. Magkänsla bara.
Citera
2017-03-28, 14:33
  #6
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Jag kollade lite statistik på ev semifinalsmotstånd.

Slutresultat under grundserien:

Falun - Storvreta 7-11, 3-6, 7-4.
Falun - Mullsjö 4-5ö, 13-4
Falun - Linköping 12-4, 3-5, 6-3

Växjö - Storvreta 3-4, 6-7ö
Växjö - Linköping 5-8, 3-4ö, 2-5
Växjö - Mullsjö 7-6, 8-6, 7-4

Ser ju direkt att Falun enbart har "klart" plus på Linköping. Växjö enbart på Mullsjö. Jag tror Falun väljer Linköping om de får chansen om man går på detta. Men Mullsjö eller Storvreta tror jag inte spelar någon roll eg för Falun. Magkänslan säger att de hellre slår ut Storvreta själva än att riskera att få dom i final? En match i finalen bara. Vet inte hur jag resonerar ens själv. Magkänsla bara.

Har inte Falun slagit ut Mullsjö 3 år i rad?
Citera
2017-03-28, 14:36
  #7
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Har inte Falun slagit ut Mullsjö 3 år i rad?

Vet inte/minns inte/har inte googlat hur semifinalerna/kvartsfinalerna gick förra året. Hugget som stugget vilka Falun väljer mellan Mullsjö och Linköping mao.
Citera
2017-03-28, 14:56
  #8
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Vet inte/minns inte/har inte googlat hur semifinalerna/kvartsfinalerna gick förra året. Hugget som stugget vilka Falun väljer mellan Mullsjö och Linköping mao.

ja de är klart. Tror Storvreta har en nivå till och hämta ut. var skit jämnt och storvreta ramlade ner till fjärdeplatsen för man förlorade sista omgången mot Pixbo
Citera
2017-04-01, 11:02
  #9
Medlem
Kravallens avatar
Så,

Växjö - Mullsjö
Falun - Storvreta

Grymt bra semifinaler måste jag säga. Extremt spännande!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback