Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 11:18
  #1
Medlem
Lill0neZs avatar
Hej!

Här är alltså utrustningen jag använder:
Rode NT2-A
Steinberg UR 22 mk2 audio interface
Imac
Fl studio 12
Beyerdynamic tg v35 d s

Och mitt problem är att jag inte får något ljud från min rode mikrofon. Det funkar bra med Beyerdynamic micken, men så fort jag kopplar in rode micken så hör jag ingenting. Inget fel på Rode micken heller för den fungerar i andra datorer med andra ljudkort. Och varför skulle den inte funka i mitt ljudkort när beyerdynamic micken fungerar hur bra som helst? Vet inte vart felet ligger. Så hoppas att någon kan hjälpa mig. Är det något mer ni behöver veta så fråga.

tack på förhand!
Citera
2017-03-27, 11:48
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill0neZ
Hej!

Här är alltså utrustningen jag använder:
Rode NT2-A
Steinberg UR 22 mk2 audio interface
Imac
Fl studio 12
Beyerdynamic tg v35 d s

Och mitt problem är att jag inte får något ljud från min rode mikrofon. Det funkar bra med Beyerdynamic micken, men så fort jag kopplar in rode micken så hör jag ingenting. Inget fel på Rode micken heller för den fungerar i andra datorer med andra ljudkort. Och varför skulle den inte funka i mitt ljudkort när beyerdynamic micken fungerar hur bra som helst? Vet inte vart felet ligger. Så hoppas att någon kan hjälpa mig. Är det något mer ni behöver veta så fråga.

tack på förhand!

du har kollat att 48V phatom matningen är igång på Steinberg?
Citera
2017-03-27, 12:00
  #3
Medlem
Lill0neZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
du har kollat att 48V phatom matningen är igång på Steinberg?

Haha ibland är det för enkelt. Den var såklart inte igång
Tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback