Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-27, 09:09
  #1
Medlem
simmarn_2004s avatar
Hej,

Jag ska inom kort flytta till USA och hade då tänkt ta med min svenska Playstation-konsol, men kom bara att fundera på ifall den verkligen kommer fungera där? Är det några andra uttag de har till TV-apparater som gör att en svensk Playstation-konsol inte fungerar där?

Tack på förhand för svar!
Citera
2017-03-27, 09:23
  #2
Medlem
Autismpowers avatar
Du behöver en adapter som omvandlar 110 volt till 230 som funkar med den typ av kontakt vi har i svenska eluttag.

Hittade på kjell.com:
https://www.kjell.com/se/sortiment/h...v-100-w-p44101

Du får ta reda på hur många watt en Playstation drar också.

Själv tänkte jag beställa en konsoll från USA eller Japan imorgon så då måste jag ha en transformator som funkar omvänt
__________________
Senast redigerad av Autismpower 2017-03-27 kl. 09:27.
Citera
2017-03-27, 10:12
  #3
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Du behöver en adapter som omvandlar 110 volt till 230
Inte alltid sant. Speciellt för PS4.

Då krävs det bara en standard sån där 8-plugg.
Citera
2017-03-27, 12:41
  #4
Medlem
Konsolen kommer att fungera som vanligt och PAL/NTSC är inte längre något man behöver fundera på med digitala signaler.

Vilken PS store du kan handla från och licenser för spel och DLC beror på ditt PSN-konto och du kan från USA fortsätta handla och spela på europeiska servrar om du vill.

Vill du köra på amerikanska PS store måste du göra ett nytt konto.
Citera
2017-03-27, 13:18
  #5
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Hej,

Jag ska inom kort flytta till USA och hade då tänkt ta med min svenska Playstation-konsol, men kom bara att fundera på ifall den verkligen kommer fungera där? Är det några andra uttag de har till TV-apparater som gör att en svensk Playstation-konsol inte fungerar där?

Tack på förhand för svar!

I och med HDMI-standarden så är bild/ljud-uttagen desamma och du borde inte heller behöva oroa dig för hertz/bilduppdatering, då det bara ser ut att gälla tv-sändningar och liknande som fortfarande skiljer mellan PAL och NTSC. PS4 har inbyggd strömadapter, så du borde bara behöva köpa en ny strömkabel alt. att du köper en reseadapter i Sverige innan du åker.
Citera
2017-03-27, 23:57
  #6
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Inte alltid sant. Speciellt för PS4.

Då krävs det bara en standard sån där 8-plugg.
Okej var mer än jag visste!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback