Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-02, 13:19
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megamannen89
Thanks, är faktiskt bilägare så antar att det går snabbare då. Skogås ett bra område? Jag vill gärna bo i en storstad där allt finns om man säger så men ändå lite utanför så man inte behöver känna pulsen hela tiden

Det går nog snabbare med bil, en tidig lördags- eller söndagsmorgon
Citera
2017-04-02, 14:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megamannen89
Hah tackar för den infon. Hade dock velat ha en galleria. Är det inte + i kanten? vet inte vart jag ska köpa längre... men iväg från denna staden blir det iallafall.. vad säger du, är det värt att bo och investera i sthlm? finns väl ingen bättre stad i sverige egentligen. finns ju allt däruppe.

Ska du gå i galleria så kan du ta t-bana 10 min, eller cykla 5km, till Globen. Personligen tycker jag det bara är ett plus i kanten att det inte blivit nån galleria här. Det ger lite gammal söderortskänsla. Vällinby och de där norrförorterna har gallerior hela högen tror jag och det är inte så trevligt. Ungdomar som bara hänger där. Det kan vara en delförklaring till att det är lugnt här: småbuset har ingenstans att vara småbus på!
Citera
2017-04-02, 15:37
  #15
Medlem
hazzos avatar
Jag skulle komplettera med att hela tunnelbanegrenen Gullmarsplan-Skarpnäck är bra bostadsmiljöer. Lugnt, liten kriminalitet, nära Hammarbyreservatet o innerstaden.

Citat:
Ursprungligen postat av DenverkligeSnatan
Rekommendationen är främst Skarpnäck.
Priserna ligger relativt lågt ännu, men stiger snabbt så det är ditt första och bästa steg i bostadskarriären. Området håller på att bli riktigt populärt. Det blir svennigare och svennigare här hela tiden, både genom inflytt av innerstadsmänniskor och att andra generationens invandrare här pratar stockholmska utan brytning och verkar ganska svenska överlag.
Husen är vackra, byggda i rött tegel på ett helt platt tidigare flygfält. Man har ritat dem så att de har olika höjd och form för att skapa ett böljande landskap på lite avstånd (det ser häftigt ut på lite håll!). De är från 80-talet så de är rymliga med plats för tvättmaskin och tumlare (i många andra förorters gamla hus är man hänvisad till tvättstuga), diskmaskin och rejäla kyl- och frysskåp. Grönområden i omgivningarna och fina, lummiga innergårdar. Gott om igelkottar också!
Och en sak är så jävla skön: vi har ingen galleria!
Citera
2017-04-02, 19:31
  #16
Medlem
kollade precis upp barkarby och fanns lite ute till försäljning. väldigt billigt dock. en kåk för 2 mille på 50-60 m2 är ju helt ok och en hyra på 3-4 tusen. men måste fråga - ligger ju väldigt nära husby tensta rinkeby. inget man märker av??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback