Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-10, 10:44
  #121
Medlem
Jag har varit i hyresnämnden ett tiotal gånger för bl.a. störningar och har aldrig hört om någon som störs av regn och väckarklockor.
Citera
2017-04-11, 00:45
  #122
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
Delade hus med en polare som spelade och det låter faktiskt betydligt mer än man tror om tangentklattret om det är knäpptyst i kåken.
Han brukade börja lugnt med lite piano t.ex. och det var inga problem men när han kom igång med orgel och Deep Purple-riff med mera framåt natten så blev man ju precis vansinnig. Lät som 5-6 små hundar med långa klor rände runt.. Till detta ett lätt gnirkande från hans pall när han gungade med i sina solon.
Jag minns inte exakt men ett var ett par rätt fina keyboards han hade + en gammal Juno.

Det slutade med att han började köra i förstärkare fast lågt på nätterna också, mycket bättre då han ju spelade väldigt bra.
Ok det lätt typ mer än regn?
Citera
2017-04-11, 00:46
  #123
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Jag har varit i hyresnämnden ett tiotal gånger för bl.a. störningar och har aldrig hört om någon som störs av regn och väckarklockor.
Hur du menar, grannarna har gnällt på dej, hur får du då koll på alla tidigare ärenden i fastigheten?

Regn haahaa vem ska man gnälla på då, Oden ?

väckarklockor= yuppienalle, känner jag till en gång.
Citera
2017-04-11, 10:11
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Hur du menar, grannarna har gnällt på dej, hur får du då koll på alla tidigare ärenden i fastigheten?
Regn haahaa vem ska man gnälla på då, Oden ?
väckarklockor= yuppienalle, känner jag till en gång.
Nej, jag arbetar inom branschen och har varit i hyresnämnden ett tiotal gånger vid bl.a avhysningar, andrahandsuthyrningar, störningar, etc. Om du vet att du stör dina grannar, är det väl smart att låta bli.
__________________
Senast redigerad av Elysia 2017-04-11 kl. 10:33.
Citera
2017-04-11, 12:01
  #125
Avstängd
BossNiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Ok det lätt typ mer än regn?

Ja, det tror jag man kan säga. Fast framförallt mer irriterande.
Regn är ju för mig nåt som "bara är" även om det verkligen piskar på. Det är konstant tills det slutar kanske man kan säga.
Tangentklatter är mer ostrukturerat och slumpmässigt intervallbaserat. Det blev som sagt inte i närheten så irriterande när det kom harmoniska toner över klattret.
Citera
2017-04-11, 21:24
  #126
Moderator
Arne.Ankas avatar
Regn är en dålig jämförelse för det är ett sövande ljud.
Citera
2017-04-12, 01:55
  #127
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Regn är en dålig jämförelse för det är ett sövande ljud.
Haha d där är abstrakt, tycke o smak.
Citera
2017-04-12, 01:57
  #128
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Nej, jag arbetar inom branschen och har varit i hyresnämnden ett tiotal gånger vid bl.a avhysningar, andrahandsuthyrningar, störningar, etc. Om du vet att du stör dina grannar, är det väl smart att låta bli.
Skulle fu avhysa nån som ej ville sluta med det?

Förresten känner du till nått om att flyktingar får förtur på hyresrätter i sthlms innerstad?
Citera
2017-04-12, 09:07
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Skulle fu avhysa nån som ej ville sluta med det?
Förresten känner du till nått om att flyktingar får förtur på hyresrätter i sthlms innerstad?
Ja, det hade jag gjort. Enligt hyreslagen skall hyresgästen se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar. Om det förekommer störningar, skulle vi ge hyresgästen en tillsägelse att se till att störningarna omedelbart upphör. Om hyresgästen fortfarande stör och inte bättrar sig efter att ha fått en tillsägelse kan hyresrätten förverkas enligt 42 § 1 st. 6 p.

Ja, jag känner till det och det stämmer.
__________________
Senast redigerad av Elysia 2017-04-12 kl. 09:44.
Citera
2017-04-12, 21:05
  #130
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Ja, det hade jag gjort. Enligt hyreslagen skall hyresgästen se till att de som bor i omgivningen inte utsätts för störningar. Om det förekommer störningar, skulle vi ge hyresgästen en tillsägelse att se till att störningarna omedelbart upphör. Om hyresgästen fortfarande stör och inte bättrar sig efter att ha fått en tillsägelse kan hyresrätten förverkas enligt 42 § 1 st. 6 p.

Ja, jag känner till det och det stämmer.
Tack för infon om bedömning om piano spel med hörlurar. Tycker att det låter lite märkligt men kanske hörs en del. Hur skulle du bedöma tangentbord o skriva på natten? Vräkning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback