Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 20:28
  #1
Medlem
Rökt 6 gånger hittills och varje gång rökt hamnar jag i ett stadie där min verklighetsuppfattning är helt skev. Allt känns overkligt och konstigt. Ibland kan jag t.o.m. inbilla mig saker och höra ljud som inte är verkliga. Igår efter jag rökte tyckte jag att jag hörde en bil stå o brumma utanför fönstret så jag kikade men det var ingenting där.

Har upplevt nåt liknande tidigare när jag provat flumma på muskotnöt. Korkat jag vet men jag var nyfiken hehe. Har även upplevt något liknande flera gånger tidigare utan att droger var inblandade. Tror att det heter derealisation eller nåt. Kan få det ibland men då är det inte alls lika intensivt som när jag röker på.

Det brukar försvinna ca 3-4 timmar efter rökning.

Vafan är det som händer?
Citera
2017-03-26, 21:24
  #2
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Rökt 6 gånger hittills och varje gång rökt hamnar jag i ett stadie där min verklighetsuppfattning är helt skev. Allt känns overkligt och konstigt. Ibland kan jag t.o.m. inbilla mig saker och höra ljud som inte är verkliga. Igår efter jag rökte tyckte jag att jag hörde en bil stå o brumma utanför fönstret så jag kikade men det var ingenting där.

Har upplevt nåt liknande tidigare när jag provat flumma på muskotnöt. Korkat jag vet men jag var nyfiken hehe. Har även upplevt något liknande flera gånger tidigare utan att droger var inblandade. Tror att det heter derealisation eller nåt. Kan få det ibland men då är det inte alls lika intensivt som när jag röker på.

Det brukar försvinna ca 3-4 timmar efter rökning.

Vafan är det som händer?

Du blir väldigt stenad.
Citera
2017-03-26, 21:28
  #3
Medlem
lyktstolpes avatar
Blodsocker?

Skippa knarket ist.
Citera
2017-03-26, 22:36
  #4
Medlem
Låter som att du röker en strain med väldigt hög mängd THC-halt kontra CBD-halt och att du är känslig/extra mottaglig för såna upplevelser. Stora mängder THC kan vara ganska psykadeliskt och man ska inte underskatta dess psykoaktiva verkan.

I absolut värsta fall har du fått tidiga varningar för drogutlöst psykos och vore jag du skulle jag röka betydligt mindre mängder eller byta strain till en med mer CBD. Sluta helt är också ett alternativ. Cannabis är inte för alla.
Citera
2017-03-26, 22:50
  #5
Medlem
smellyproofs avatar
Vissa kan få psykos av cannabis. Långt ifrån alla men somliga tål inte THC. Lägg ner rökat direkt. Du vill inte förstöra ditt liv pga cannabis. Det är inte värt det.
Citera
2017-03-27, 08:03
  #6
Medlem
znors avatar
Där har du svaret själv, derealisation blir värre av cb, och kan även orsakas av cb.
Rök inte, om du nu blir sämre, du får överväga lite.
Det är som att slå sig själv, det är inte skönt. Då slutar man
Citera
2017-03-27, 10:41
  #7
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Rökt 6 gånger hittills och varje gång rökt hamnar jag i ett stadie där min verklighetsuppfattning är helt skev. Allt känns overkligt och konstigt. Ibland kan jag t.o.m. inbilla mig saker och höra ljud som inte är verkliga. Igår efter jag rökte tyckte jag att jag hörde en bil stå o brumma utanför fönstret så jag kikade men det var ingenting där.

Har upplevt nåt liknande tidigare när jag provat flumma på muskotnöt. Korkat jag vet men jag var nyfiken hehe. Har även upplevt något liknande flera gånger tidigare utan att droger var inblandade. Tror att det heter derealisation eller nåt. Kan få det ibland men då är det inte alls lika intensivt som när jag röker på.

Det brukar försvinna ca 3-4 timmar efter rökning.

Vafan är det som händer?

du svarar ju på din egen fråga pucko, röker man muskotnöt och annat skit fuckar man upp sin hjärna så småningom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback