Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 20:06
  #1
Medlem
Hej, hade helt glömt bort att man pratade svenska i Sverige. I mitt huvud så tror jag att alla ekonomiutbildningar är på engelska, men det är ju inte så. Iaf, jag letar efter ekonomi på engelska, var finns det utom HHS, Lund och Jönköping? Tack om ni kan hjälpa.
Citera
2017-03-26, 20:14
  #2
Medlem
HHG har utbildningar med olika språkliga inriktningar tror jag, kanske finns någon med engelsk inriktning.

Annars tror jag det är svårt att hitta hela kandidatprogram på engelska faktiskt. Den mesta kurslitteraturen är på engelska och enstaka kurser med, men oftast inte hela kandidatprogram. Dock är masterprogrammen i regel (alltid?) på engelska.
Citera
2017-03-26, 21:25
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVB
Hej, hade helt glömt bort att man pratade svenska i Sverige. I mitt huvud så tror jag att alla ekonomiutbildningar är på engelska, men det är ju inte så. Iaf, jag letar efter ekonomi på engelska, var finns det utom HHS, Lund och Jönköping? Tack om ni kan hjälpa.

Det här kanske kan vara något https://sisu.it.su.se/search/info/SFGMK/ENGE/en
Citera
2017-03-26, 21:43
  #4
Medlem
Kebabfysikers avatar
Handels i Stockholm, sen så kanske Linköping har något ekonomiprogram på engelska. Det är bara att googla.
Citera
2017-03-26, 23:30
  #5
Medlem
PierreTanguys avatar
Oftast är ju litteraturen på engelska ändå, och min uppfattning är att dem flesta master-utbildningarna är på engelska
Citera
2017-03-27, 09:32
  #6
Medlem
JohnRoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVB
Hej, hade helt glömt bort att man pratade svenska i Sverige. I mitt huvud så tror jag att alla ekonomiutbildningar är på engelska, men det är ju inte så. Iaf, jag letar efter ekonomi på engelska, var finns det utom HHS, Lund och Jönköping? Tack om ni kan hjälpa.

Varför vill du läsa ekonomi på engelska i Sverige? Om du vill få jobb utomlands så är det bästa att faktiskt läsa på ett universitet i det landet!
Citera
2017-03-27, 12:19
  #7
Medlem
Handels i Göteborg har ekonomie kandidat med språklig inriktning, då läser man 30 hp av valt språk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback