Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 17:47
  #1
Medlem
hatardigds avatar
Tatuerade mig i torsdags och är alltså inte på 4e dagen i läkesprocessen. Har haft en gadd sedan tidigare som läkte fint UTAN skorpor.

I torsdags gjorde jag 3 gaddningar på samma kväll och körde samma smörjning etc som med min första. Allt ser bra ut förutom att en av tatueringarna redan dag 1 fick en skorpa, som fortfarande sitter kvar. Nu dag 4. Skorpan sitter endast på en liten del av hela tatueringen och alltså inte över hela. Varför?

Någon som vet när den trillar av och varför den bildats när resterande tatuering inte har fått någon skorpa utan verkar läka fint utan skorpor. Smörjer in 2-3 gånger per dag, det gör inte ont, luktar inte, varar inte utan endast en svart skorpa. Ser ganska fult och ofräsht ut och vill bara den ska lossna. Är det något jag gjort fel? Borde den inte vara borta nu då det gått 4 dagar. Tacksam för svar.
Citera
2017-03-26, 18:02
  #2
Medlem
Airwave92s avatar
Det är väldigt vanligt och bitar av den kommer flagna av i några dagar, beroende på hur stor tatueringen är

Rör den däremot inte o pilla för det ska ramla av sig självt

Har du bild som du kan posta?
Citera
2017-03-26, 18:12
  #3
Medlem
hatardigds avatar
Tack! Har tyvärr ingen bild men kan försöka få upp en senare om det går.

Men varför känns det som att skorpan är väldigt tjock (upphöjd) och inte minskar/blir mindre fast jag är inne på dag 4? Känns som den aldrig kommer trilla av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback