Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 20:46
  #193
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
oj oj Mora! Aldrig sett ett AS lag fulständigt dominera mot ett SHL lag. Tror fan at detta mora är bättre än årets Rögle, KHK Örebro och definitivt Leksand.
2017-03-26, 20:47
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Det är jag inte så säker på. Leksand är inte bra, likaså Rögle, Örebro och till viss del DIF. Skillnaden mellan toppen på hockeyallsvenskan, med lag med självförtroende så är inte skillnaden så stor.

Jag är inte heller så säker på det. Enligt mig har Mora en mycket bättre manager än de andra bottenlagen i SHL. Som bottenlag är detta mycket viktigt. Jeremy Colliton har byggt ett lag och han har en tydlig idé. Spelarna vet vad de ska göra. Om Mora går upp så tror jag att de mycket väl att de kan ta mer poäng än vad Rögle och Leksand gjorde i år.
2017-03-26, 20:50
  #195
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inpopularkultur
Jag har inte sagt att Leksand är bra. Bättre än Mora är de på det viset att att fler folk bryr sig om dem.

14 lag är skadligt för SHL. Karlskrona är dödskyssen. Bara en tidsfråga innan Karlskoga, Alvesta, Ludvika eller liknande rolig publikmagnet slår sig in i SHL.

Håller med dig om oron över SHL och personligen har jag betydligt mycket hellre Leksand i SHL pga av publiken och ekonomin det för med sig. Ser inte några problem med många lag så länge kvaliten på lagen och dess publik finns.

Sen kan jag inte låta bli att hålla på underdogen Mora och tycker Mora spelat grymt mycket bättre än Leksand hittils.
2017-03-26, 20:55
  #196
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10minute
Fy fan vad uselt av Leksand. Inte för att jag hejar på varken Leksand eller Mora, men man skulle fan sakna Leksands fans i SHL. Hoppas att dom rycker upp sig.

Det finns ingenting att sakna hos den klubben så länge man inte tar avstånd från sånt här https://www.youtube.com/watch?v=au_J2q3bb5s
2017-03-26, 20:56
  #197
Medlem
Glorkass avatar
Man fattar ju att Leksand-Mora kommer att gå till sjunde och avgörande och där vinner (tyvärr) Leksand i Sudden.

Leksand är ju totalt oförmögna att genomföra ett odramatiskt bäst av 7-kval. Det blir alltid kaos.
2017-03-26, 21:01
  #198
Medlem
Jag ser gärna att Mora går upp. Visst, de har en liten hall men de har bra tryck i sin lilla gryta. Ibland tycker jag att folk nedvärderar lag från mindre orter (Leksand är väl undantaget). Jag kommer från ett litet brukarsamhälle som har under 5000 invånare. Vårt handbollslag var nära att gå upp till Elitserien i handboll för ungefär 10 år sedan. Det var ett jävla drag på hemmamatcherna. I vår sporthall fick vi inte in mer än 400 personer, men det var ett jävla drag och folk satt nästan på varandra. Brandförsvaret fick de dispens för att knöka in några till. Handbollslaget betyder jättemycket för oss. Ingen ville säkert ha upp oss p.g.a. den slitna sporthallen och att vi inte kunde ta in mer än 400 personer. Sport betyder lika för mycket för dessa personer som gör för personerna i storstäder, ibland nästan mer p.g.a. att det är det enda som finns i samhället.
2017-03-26, 21:05
  #199
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Man fattar ju att Leksand-Mora kommer att gå till sjunde och avgörande och där vinner (tyvärr) Leksand i Sudden.

Leksand är ju totalt oförmögna att genomföra ett odramatiskt bäst av 7-kval. Det blir alltid kaos.

Finns inte en chans i helvete att Leksand klarar detta. Leksand var inte ens bra i förra matchen trots att de vann, Leksand är klasser sämre än det MODO de slog ut i fjol och det ä den verklighet som kommer i kapp dem nu.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback