Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 01:25
  #1
Medlem
Ollefjolles avatar
Om jag hade bitcoins för ca 100k som i allra högsta grad va införskaffade genom skumraskaffärer, hur skulle ni göra för att få ut det kontant?

Går det att göra utan målvaktskonton?

Läste om att det finns vissa vendors som köper BTC mot en viss avgift såklart och då behöver man endast en tillfällig adress per transaktion där man kan mottaga kontanterna.

Hyra postbox med falsknamn? och endast använda boxen en gång innan man byter?
Finns det såna ställen utan kameror etc?
Citera
2017-03-26, 04:46
  #2
Medlem
Stilnoctiouss avatar
Du kan skapa en ideell förening med X antal fejkmedlemmar och sedan låta föreningen hyra en postbox. Men det sitter ju alltid kameror inne på postboxställen - så det är svårt att komma runt.

Men ett målvaktsupplägg är väl enkelt och säkert?

Typ att jag betalar dig, låt oss säga, 80.000 kr kontant i näven i utbyte mot dina bitcoin.
Citera
2017-03-26, 06:16
  #3
Medlem
icass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
Om jag hade bitcoins för ca 100k som i allra högsta grad va införskaffade genom skumraskaffärer, hur skulle ni göra för att få ut det kontant?

Går det att göra utan målvaktskonton?

Läste om att det finns vissa vendors som köper BTC mot en viss avgift såklart och då behöver man endast en tillfällig adress per transaktion där man kan mottaga kontanterna.

Hyra postbox med falsknamn? och endast använda boxen en gång innan man byter?
Finns det såna ställen utan kameror etc?


Joinar ett fb grupp eller liknande med BTC handlare.
Skriver ett inlägg "vill köpa bitcoins för kontanter" i väntar på PMs.
Finns gått om dom på massvis med forumet o öppna grupper.

Finns folk här på sidan som hintar om det ibland menfår nog varnignar ganska fort för det o kortare avstänging.
Citera
2017-03-26, 07:18
  #4
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icas
Joinar ett fb grupp eller liknande med BTC handlare.
Skriver ett inlägg "vill köpa bitcoins för kontanter" i väntar på PMs.
Finns gått om dom på massvis med forumet o öppna grupper.

Finns folk här på sidan som hintar om det ibland menfår nog varnignar ganska fort för det o kortare avstänging.

Jag är inte intresserad av några okända människor, min fråga va om det finns vendors på onion sidor tex där man kan se hundratals transakttioner.
eller betrodda sidor som gör sånt här mot en viss procent?

Jag kommer liksom inte skicka 100papp till någon random som du säkert förstår, sen vill jag sälja BTC till kontanter inte tvärtom.
Citera
2017-03-26, 07:21
  #5
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoctious
Du kan skapa en ideell förening med X antal fejkmedlemmar och sedan låta föreningen hyra en postbox. Men det sitter ju alltid kameror inne på postboxställen - så det är svårt att komma runt.

Men ett målvaktsupplägg är väl enkelt och säkert?

Typ att jag betalar dig, låt oss säga, 80.000 kr kontant i näven i utbyte mot dina bitcoin.

i princip ja, men inte så att vi möts. finns det vendors på nån marketplace som genomför såna här tjänster? så jag kan behålla min anonymitet..ja förutom en fysisk adress där pengarna ska skickas
Måste vara någonting måna har ett behov av.

OBS jag vill inte ha massa pm med förslag om byten, det är INTE vad tråden är till för.
Citera
2017-04-05, 14:07
  #6
Medlem
icass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
i princip ja, men inte så att vi möts. finns det vendors på nån marketplace som genomför såna här tjänster? så jag kan behålla min anonymitet..ja förutom en fysisk adress där pengarna ska skickas
Måste vara någonting måna har ett behov av.

OBS jag vill inte ha massa pm med förslag om byten, det är INTE vad tråden är till för.


Uppe i sthlm finns något som kallas "Satoshi Square" på måndagar.
Där växlar folk BTC vad jag läst.
Varje måndag samma tid sitter det någonstans..
Googlas fram enkelt..

Vill du sälja BTC så förstår jag inte vad som e problemet?
Du bör ha fått ett antal förslag om folk som vill köpa av dig redan vid detta läge?
Leta efter dom som vill köpa ist för att annonsera ut "jag har 100k i BTC, WTB CASH"
Citera
2017-05-21, 21:11
  #7
Medlem
www.localbitcoins.com
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback