Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 00:56
  #1
Medlem
Har skapat ett eget ajax contact-form som fungerar perfekt så länge jag är inloggad och kan skicka och motta mail, men när jag r utloggad får jag inga.

Dock så är själva request successfully så det är nog inget fel på själva ajax-setupen. Någon som stött på samma problem? Har one.com som host, misstänker att det har något med dem att göra.
Citera
2017-03-26, 09:01
  #2
Medlem
Släng upp koden så ska jag kolla vad det beror på
Citera
2017-03-26, 14:02
  #3
Medlem
Förenkla problemet så mycket som möjligt.

Gör en enkel webbsida där du ändrar dina POST-variabler till GET och sen kan du testköra webbsidan genom att bara surfa till och sätta variablerna i webbadressen:
sendMail.php?name=xxx&mail=xxx&message=xxx

Jag ser inte att man har access till loggfilerna för webbservern hos one.com så då får man nöja sig med att skriva ut vad som händer. Lägg in lämplig debugloggning så du ser vad som händer.
Citera
2017-03-27, 13:10
  #4
Medlem
Tack för svar men jag är retarded och det var helt o hållet mitt eget fel - jag hade en condition med return om anv inte hade admin-behörighet och det har man inte och därför returnrades ingenting... Smart. Glad att jag löste det i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback