Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-04-03, 22:46
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

Bra att du har vett att byta inriktning när det går hål på dina påståenden.
Ingen bra situation ifall Migrationsverkts prognos slår in, varken för dessa individer eller samhället.

Vadå byta inrikting? Dessa siffror understryker bara vad jag sagt tidigare.
Citera
2017-04-03, 22:47
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Vet du att fler lämnat landet? Än de du nämner. De man faktiskt tror sig veta har lämnat landet? Till exempel de som du säger att man tror lämnat landet. Hur många är det som man tror, och du förmodar, har lämnat landet? Jag ska tala om en sak för dig. Och det är det här.

Det är betydligt fler som kommer hit och aldrig ger sig tillkänna, än man som du påstår tror sig ha lämnat landet. Fundera en stund över det. En liten pyttestund.

I övrigt handlar tråden om svenska statens prioriteringar vad gäller fördelning av skattupptaget på panschisar visavi 35-tusen hazarer. Fördelningen är uppenbar. Prioriteringen är uppenbar. Det är de sistnämnda som tilldelas mest resurser per person. Hazarerna från Iran prioriteras.

Och hur kom diskussionen om hur många som uppehåller sig i Sverige utan erforderligt tillstånd upp? I en tråd som handlar om svenska statens sätt att fördela skatteuppbörden mellan 35-tusen hazarer bosatta i Iran och svenska pensionärer? Vad svenska staten prioriterar kan en blind se. Till och med en pajas som jag.

Vad du ser det vet jag inte. Kanske är du en upplyft person? Eleverad bort och ovanför vanliga svenskars tarvliga bekymmer. En person som vet vad som är det rätta och riktiga. Med uppdrag att likt en mångkulturens superhjälte svepa in överallt där vanligt folk, vi vanliga svenskar, fritt kan beklaga oss över vad våra makthavare hittar på i sin världsförbättrar- och världsfrälsariver. Är du det? En mångkulturens superhjälte som sveper runt som nåt slags Stålman på Internet och talar de efterblivna svenskarna tillrätta som inte finner sig i att bli bortprioriterade? Genom att i en tråd om fördelning av skattemedel till pensionärer contra fördelningen av skattemedel till hazarer från Iran, börja babbla jättemycket om hur många som man eventuellt tror uppehåller sig illegalt i Sverige?

Det vi svenskar kan se, det är att vårt lands egen ledning, den ledningen skiter ett stort jävla stycke i oss svenskar. Nja, det bara är sant till viss del. För våra plånböcker skiter man inte i. Våra plånkor är man superintresserade av. Och när vi svenskar har svårare och svårare att fördra detta. Svårare och svårare att fördra denna skitpolitik. Allt svårare och svårare att fördra våra smällfeta makthavares sätt att prioritera. Allt svårare och svårare och svårare att fördra hur våra svenskföraktande makthavare faisktkt rent praktiskt agerar. Rent faktiskt praktiskt prioriterar. Då sveper du in som en mångkulturens superhjälte och berättar hur det är på riktigt.

Tack för att du finns. Hur skulle vi svenskar klara oss utan dig och alla andra mångkulturella superhjältar? Förmodligen jättedåligt. Mycket sämre än i dag. Särskilt skulle svenska pensionärer verkligen fara illa om såna som du inte fanns.

Ja, visst är det jobbigt att inte folk kan få sitta ifred och bräka ur sig lögner, överdrifter och lösryckta påståenden helt oemotsagda? Verkligheten är ju verkligen inte tillräckligt besvärlig och det är ju för den goda sakens skull och nationens fortlevnad för att "vi Svenskar" klarar oss så dåligt annars.
Vi vill inget hellre än att självutnämnda sk. "Sverigevänner" och nationsräddare talar för oss alla.
Citera
2017-04-03, 22:49
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Vadå byta inrikting? Dessa siffror understryker bara vad jag sagt tidigare.

Inte då, de understryker väl knappast att du ljög om/ inte förstod artikeln angående om de andra siffrorna.
Citera
2017-04-03, 22:51
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Inte då, de understryker väl knappast att du ljög om/ inte förstod artikeln angående om de andra siffrorna.

Jag presenterar siffror på hur det kan ligga till, du presenterar inte något alls. Det talar inte för din trovärdighet...
Citera
2017-04-03, 22:54
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, visst är det jobbigt att inte folk kan få sitta ifred och bräka ur sig lögner, överdrifter och lösryckta påståenden helt oemotsagda? Verkligheten är ju verkligen inte tillräckligt besvärlig och det är ju för den goda sakens skull och nationens fortlevnad för att "vi Svenskar" klarar oss så dåligt annars.
Vi vill inget hellre än att självutnämnda sk. "Sverigevänner" och nationsräddare talar för oss alla.

Kan du inte specificera vad som är lögner, överdrifter och lösryckta påståenden? Du förminskar bara en väldigt allvarlig situation som detta land befinner sig i. Det är pga personer med din verklighetsbild som SD kommer att bli det största partiet i Sverige 2018.
Citera
2017-04-03, 22:54
  #90
Medlem
de.Montforts avatar
Av 34 miljarder går en bråkdel till ensamkommande vuxna och den största del till advokater, jurister och entreprenörer. S Thomas Bodström drog in ca 2 miljoner förra året enbart på asylmål. Grattis du föder överklassen.

https://ledarsidorna.se/2016/09/asyl...for-advokater/
Citera
2017-04-03, 22:56
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tja... om du antar, att äldre människor, som väljer bort att gå ut, har en "obefogad, irrationell, ologisk rädsla" för att bli utsatta för brott, då äldre statistiskt sett är mindre utsatta för brott på grund av att de är mer riskaverta... så borde du i konsekvensens namn också anse, att det var "obefogad, irrationell, ologisk rädsla" från kvinnorna att välja bort nyårsfirande på Larmtorget... ty i år kom det ju inte in en enda anmälan av sexuella trakasserier på Larmtorget (eftersom "kvinnor och de unga tjejerna [hade] valt bort torget").

Men konsekventa resonemang är ju inte din (och likasinnades) paradgren.

Inte ens att du har hittat på egna anledningar till varför saker är obefogade gör att din jämförelse blir mindre långsökt.
I konsekvensens namn så är det nog bättre att du håller dig till att förmoda fel om folk och saker än att bedöma vad som är andras paradgrenar.
Citera
2017-04-03, 23:05
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Jag presenterar siffror på hur det kan ligga till, du presenterar inte något alls. Det talar inte för din trovärdighet...

Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Kan du inte specificera vad som är lögner, överdrifter och lösryckta påståenden? Du förminskar bara en väldigt allvarlig situation som detta land befinner sig i. Det är pga personer med din verklighetsbild som SD kommer att bli det största partiet i Sverige 2018.

Det är nog ganska fruktlöst om det inte gått in vid det här laget, då jag förklarat och specificerat detta för dig ett antal gånger redan.
Ett kort ögonblick när du lämnade dina lögnaktiga egentolkade siffror för mer svepande påståenden så trodde jag att det hade gått upp ett ljus, men icke.
Det är nog enklare att du bara kör på med din agenda då de flesta här ändå sväljer vilka påståenden som helst.
Citera
2017-04-03, 23:10
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det är nog ganska fruktlöst om det inte gått in vid det här laget, då jag förklarat och specificerat detta för dig ett antal gånger redan.
Ett kort ögonblick när du lämnade dina lögnaktiga egentolkade siffror för mer svepande påståenden så trodde jag att det hade gått upp ett ljus, men icke.
Det är nog enklare att du bara kör på med din agenda då de flesta här ändå sväljer vilka påståenden som helst.

Inget av det jag påstått är lögn men däremot uppskattningar från bl a migrationsverket. Du däremot är en lögnare som inte kan producera något sanningsenligt överhuvudtaget. Får väl tacka dig för att du håller liv i denna tråd och visar hur befängt somliga tänker och skriver och varför Sverige har sådana problem eller utmaningar som du skulle kalla det för
Citera
2017-04-03, 23:32
  #94
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tja... om du antar, att äldre människor, som väljer bort att gå ut, har en "obefogad, irrationell, ologisk rädsla" för att bli utsatta för brott, då äldre statistiskt sett är mindre utsatta för brott på grund av att de är mer riskaverta... så borde du i konsekvensens namn också anse, att det var "obefogad, irrationell, ologisk rädsla" från kvinnorna att välja bort nyårsfirande på Larmtorget... ty i år kom det ju inte in en enda anmälan av sexuella trakasserier på Larmtorget (eftersom "kvinnor och de unga tjejerna [hade] valt bort torget").

Men konsekventa resonemang är ju inte din (och likasinnades) paradgren.
Inte ens att du har hittat på egna anledningar till varför saker är obefogade gör att din jämförelse blir mindre långsökt.
I konsekvensens namn så är det nog bättre att du håller dig till att förmoda fel om folk och saker än att bedöma vad som är andras paradgrenar.

Vad är enl. dig "långsökt"?

Är det enl. dig "långsökt" att äldre människor är mindre utsatta för överfall och misshandel utomhus, eftersom de är mer riskaverta?

Eller är det enl. dig "långsökt" att kvinnorna i Kalmar valde bort nyårsfirande på Larmtorget i syfte att minska risken för att utsättas för sexuella trakasserier?
Citera
2017-04-05, 00:14
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Inget av det jag påstått är lögn men däremot uppskattningar från bl a migrationsverket. Du däremot är en lögnare som inte kan producera något sanningsenligt överhuvudtaget. Får väl tacka dig för att du håller liv i denna tråd och visar hur befängt somliga tänker och skriver och varför Sverige har sådana problem eller utmaningar som du skulle kalla det för

Som jag trodde, helt fruktlöst.
Du förstod alltså inte artikeln du först baserade ditt felaktiga uttalande på? Eller vill du inte förstå?
Varken Migrationsverket eller Polisen instämde i dina "uppskattningar".
Exakt vad är det jag ljugit om?

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad är enl. dig "långsökt"?

Är det enl. dig "långsökt" att äldre människor är mindre utsatta för överfall och misshandel utomhus, eftersom de är mer riskaverta?

Eller är det enl. dig "långsökt" att kvinnorna i Kalmar valde bort nyårsfirande på Larmtorget i syfte att minska risken för att utsättas för sexuella trakasserier?

Det är just jämförelsen som är långsökt och det även om kriterierna för din jämförelse skulle stämma, vilket det inte alls är säkert att de gör.
Om jag för en sekund trodde att det vore meningsfullt att förklara varför skulle jag göra det.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback