Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 20:53
  #1
Medlem
magic_johns avatar
God afton!

Kollar på att köpa en beg bil på firman och förmånsbeskatta denna.
Skatteverket har ju nybilspriser på bilen men hur gör man med extrautrustningen?

Har skatteverket dom uppgifterna om bilen gått som förmånsbil innan?
Eller hur ska man kunna veta priset på den? Antar att den måste räknas med även när bilen är beg?


//
Citera
2017-03-25, 21:20
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magic_john
God afton!

Kollar på att köpa en beg bil på firman och förmånsbeskatta denna.
Skatteverket har ju nybilspriser på bilen men hur gör man med extrautrustningen?

Har skatteverket dom uppgifterna om bilen gått som förmånsbil innan?
Eller hur ska man kunna veta priset på den? Antar att den måste räknas med även när bilen är beg?


//

Är det fabriksmontrad extrautrustning eller sådant som det kompletterats med i efterhand?
Citera
2017-03-25, 21:27
  #3
Medlem
magic_johns avatar
Fabriksmonterad, typ navi, backkamera osv
Citera
2017-03-28, 12:29
  #4
Medlem
Jag brukar inte ta upp extrautrustning på begagnade bilar åt mina kunder, om det inte är specat på fakruran, men vill du kan du ju lägga en vettig summa- 5-10 tusen bara för att det ska se bra ut...
Citera
2017-03-28, 16:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekfs
Jag brukar inte ta upp extrautrustning på begagnade bilar åt mina kunder, om det inte är specat på fakruran, men vill du kan du ju lägga en vettig summa- 5-10 tusen bara för att det ska se bra ut...

Kan vara lämpligt, då det är fabriksmonterat finns städse dokumentation att tillgå på vad bilen är försedd med, att i dylika fall helt utelämna värde på extrautrustning är inte att rekommendera.
Citera
2017-03-28, 19:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Kan vara lämpligt, då det är fabriksmonterat finns städse dokumentation att tillgå på vad bilen är försedd med, att i dylika fall helt utelämna värde på extrautrustning är inte att rekommendera.

Sant.
Kom också ihåg att om man ska göra det riktigt så räknas i princip allt in i extrautrustning, vinterdäck, dragkrok mm.
Vill du vara säker har jag för mig att man på nån kurs sa att man får ett intyg på all extrautrustning från säljaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback