Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 17:15
  #1
Medlem
pyro860s avatar
Hallå i stugan!

Jo det är så att Tradera har en dum policy om att man inte får kränga sångfåglar, typ blåmesar osv. Har några som jag funderar på att sälja. Olyckligtvis brukar man tydligen få rätt bra betalt för uppstoppade djur där men sångfåglar och lite annat får man enligt policyn inte sälja trots att dom är lagliga att handla med enligt CITES.

Finns det någon annan sida man kan kränga dom arter som Tradera inte tillåter på? Och då inte till skambud..


Mvh,
p
Citera
2017-03-25, 19:04
  #2
Medlem
franges avatar
Blocket?
Citera
2017-03-25, 19:15
  #3
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Blocket?

Kan fungera, men tänkte mer där man kan buda och så.
Citera
2017-03-25, 19:21
  #4
Medlem
Harbards avatar
Ska du sälja levande djur på aktion?? Låter väldigt omoraliskt må jag säga och då är jag själv ingen direkt "fågelvän".

Lägg upp på blocket eller skjut dem.
Citera
2017-03-25, 19:41
  #5
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Ska du sälja levande djur på aktion?? Låter väldigt omoraliskt må jag säga och då är jag själv ingen direkt "fågelvän".

Lägg upp på blocket eller skjut dem.

Både i rubriken och i inlägget specificeras det att det rör sig om uppstoppade djur.

TS: Tradera tillåter ju handel med uppstoppade djur som inte är skyddade. CITES-arter kräver ju intyg dock.
Citera
2017-03-25, 19:44
  #6
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Både i rubriken och i inlägget specificeras det att det rör sig om uppstoppade djur.

TS: Tradera tillåter ju handel med uppstoppade djur som inte är skyddade. CITES-arter kräver ju intyg dock.

Jaha haha det missade jag
Citera
2017-03-25, 20:24
  #7
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
TS: Tradera tillåter ju handel med uppstoppade djur som inte är skyddade. CITES-arter kräver ju intyg dock.

Ja, fast dom har fortfarande undantag: "Otillåtet: Alla inhemska sångfåglar". Och dom är ju inte CITES-arter, exempelvis på auctionnet kan man hitta blåmesar osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback