Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-25, 21:12
  #13
Medlem
Husets skick i dagsläget är inga problem, helt överallt och finns el/vatten mm. Problemet skulle ev vara om man lämnar det till sitt öde att det isf blir kondens i som förstör, men att fixa ventilation kanske är billigare än värme. Ingen större risk att det rasar nu än övrig genomsnittlig byggnad skulle jag tro. Känns lite konstigt att ställa in bilar/båtar på parkettgolv, men det gör inte mig ngt när det ändå ska bort vartefter, måste tänka över den iden mer.
Citera
2017-03-25, 21:15
  #14
Medlem
Hyr ut till förvaring så kan du dessutom tjäna en hacka. Bilar, båtar, traktorer, släpvagnar o.s.v.
Citera
2017-03-25, 21:30
  #15
Medlem
Kan du ge adressen till huset så att man kan kolla själv hur det ser ut på maps eller något?
Citera
2017-03-26, 00:01
  #16
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekfismannen
Husets skick i dagsläget är inga problem, helt överallt och finns el/vatten mm. Problemet skulle ev vara om man lämnar det till sitt öde att det isf blir kondens i som förstör, men att fixa ventilation kanske är billigare än värme. Ingen större risk att det rasar nu än övrig genomsnittlig byggnad skulle jag tro. Känns lite konstigt att ställa in bilar/båtar på parkettgolv, men det gör inte mig ngt när det ändå ska bort vartefter, måste tänka över den iden mer.
En lager/industrilokal på 1300 kvm med parkettgolv???
Citera
2017-03-26, 03:42
  #17
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Överdådig mancave?
Citera
2017-03-26, 11:49
  #18
Medlem
carlpetersen73s avatar
Hyra ut till förvaring är en bra idé, men jag undrar två saker.

Vad är det för grund?

Hur funkar det med försäkring?
Citera
2017-03-27, 12:35
  #19
Medlem
Aversions avatar
Fränt att ha en 1300kvm festlokal på tomten
Citera
2017-04-02, 12:45
  #20
Medlem
AlanBStards avatar
En poäng med de tidigare förslagen att hyra ut till vinterförvaring av båtar och/eller sommarbilar, är att du är nästintill garanterad att de du hyr ut till är skötsamma och oftast dessutom trevliga.
Citera
2017-04-02, 19:20
  #21
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blekfismannen
Husets skick i dagsläget är inga problem, helt överallt och finns el/vatten mm. Problemet skulle ev vara om man lämnar det till sitt öde att det isf blir kondens i som förstör, men att fixa ventilation kanske är billigare än värme. Ingen större risk att det rasar nu än övrig genomsnittlig byggnad skulle jag tro. Känns lite konstigt att ställa in bilar/båtar på parkettgolv, men det gör inte mig ngt när det ändå ska bort vartefter, måste tänka över den iden mer.


Parkettgolv???

Låter som den är moderniserad och ombyggd, isolerad???

Ja då kan det bli ett problem med med låta den stå ouppvärmd vinter tid, gamla ladugårdar var oftast inget problem låta stå ouppvärmda, men om den är renoverad, parkett(?) många nya material lär skadas av fukten/kondensen med mögelangrepp som följd, men på FB kan du nog inte få råd , du måste låta en sakkunnig på plats kolla byggnaden.
Citera
2017-04-04, 18:04
  #22
Medlem
Är den isolerad kan det bli problem med tätskikten om den inte värms upp. Daggpunkten kan komma på fel ställe så att det byggs upp fukt där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback