Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-29, 11:24
  #253
Medlem
Kozitass avatar
Hej konstapel Amerika, stämmer det att poliser i staterna använder steroider? Och hur lätt på handen är dem där borta jag tänker på följande scenario. Ett skäggbarn löper amok med ett järnrör och samtidigt skriker alah akbar, skjuter dem för att döda eller skada? Kom inte med det beror på situationen bara utan i rent forsknings syfte hur många blånegrar samt andra rent procent renligt blir avrättade varje år i Amerika?
Citera
2017-04-30, 17:00
  #254
Medlem
FloridaCrackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Hej konstapel Amerika, stämmer det att poliser i staterna använder steroider? Och hur lätt på handen är dem där borta jag tänker på följande scenario. Ett skäggbarn löper amok med ett järnrör och samtidigt skriker alah akbar, skjuter dem för att döda eller skada? Kom inte med det beror på situationen bara utan i rent forsknings syfte hur många blånegrar samt andra rent procent renligt blir avrättade varje år i Amerika?

Det forekommer saklart men det ar inte sarskilt vanligt bland vanliga poliser.

Amerikanska barn brukar inte ha skagg eller skrika pa arabiska. Men for att svara pa din fraga sa tror jag att taser hade varit mer lampligt i den situationen an att skjuta. Men det beror sjalvklart pa situationen och hur valdsam personen i fraga ar.

Jag kan inte svara for hela USA eftersom jag inte har nagon sadan statistik. I den countyn jag arbetar skots ingen forra aret. I hela Florida skots 60 personer varav 16 var svarta.

EDIT: Ville bara tillagga att en person har skjutits i min county i ar. Det var en vit psykiskt sjuk man som skots ihjal av stadspolisen.
__________________
Senast redigerad av FloridaCracker 2017-04-30 kl. 17:59.
Citera
2017-04-30, 20:07
  #255
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaCracker
Det har ar mitt forsta inlagg har pa flashback, sa jag ber om ursakt pa forhand om jag placerat traden fel.

Som rubriken lyder jobbar jag som polis i USA sedan 2007. Jag har markt att det finns valdigt mycket intresse, myter och missuppfattningar om amerikansk polis i Sverige och har pa flashback. Jag ska gora mitt basta for att svara pa sa manga fragor som mojligt.

Är det som jag misstänker: mer våld och knark i omlopp i USA än i Sverige? Då menar jag frugor/män som blir puckade på av partnern.

Är det som i Sverige att man jobbar inom olika områden? Tänker att man är narkotikapolis och sådant.

Känner du att det är hårdare eller jobbigare att vara polis i USA än i Sverige eller är det som samma?
Citera
2017-05-01, 14:57
  #256
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaCracker
Godmorgon! Jag ska forsoka hinna med att svara pa sa manga frogor som mojligt.

Mitt vanliga tjanstevapen alltsa det jag alltid bar med mig ar en Glock 22. Utover det sa har jag en S&W M&P15 (AR15) och Remington 870 hagelgevar.


Se där, samma model av hagelgevär som jag har till jakt här hemma

En pålitlig gammal trotjänare.

Blir därför lite nyfiken och baserar min fråga på detta:

Vad är användningsområdet hos er för just hagelgeväret? Crowd control? Eldunderstöd?

Eftersom jag sett vad hagelgeväret är kapabelt till när jag jagar så kan jag bara föreställa mig vad det är kapabelt till i en situation med människor inblandade. Tror ganska många underskattar vilken förödelse ett enda skott kan ställa till med i rätt eller fel sammanhang.

Bonusfråga: Vad har ni för kaliber på hagelskotten?
Citera
2017-05-26, 03:48
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaCracker
.

Man tackar för det långa och utförliga svaret. Slänger in en fråga till: känner du att det finns någonting ni skulle kunna lära er av den svenska polisen och vice versa?
Tack för en grym tråd och att du tar dig tid!
Citera
2019-10-25, 00:11
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaCracker
Vad lar man sig egentligen under de dar tva aren pa polisutbildningen i Sverige?
2,5 år eller 5 terminer. De får en proper utbildning. Teoretisk och praktisk. Att vara stor och stark är inte den bästa egenskapen hos en polis, utan man måste ha något i huvudet också. (svensk polis verkar mer vältränad fysiskt än amerikansk polis och sen har vi det faktum att amerikanska poliser har 10 gånger sämre utbildning än svenska poliser)

Den amerikanska polisutbildningen är en praktisk intensivkurs medan den svenska är på universitetsnivå. Att veva batong och skjuta revolver skapar ingen bra polis. Amerikanska poliser är allmänt obildade, står för många skjutningar och okunskap rent allmänt, pga låg utbildning. För att vrida och vända på det lite, finns massor med klipp på Youtube och nyhetsartiklar på nätet.
__________________
Senast redigerad av growboss 2019-10-25 kl. 00:17.
Citera
2019-10-25, 18:27
  #259
Avstängd
1. Person går på gatan o blir rånad o skjuten o förd till sjukhus -
är sjukförsäkrad (självrisk antar jag) - resp är inte försäkrad alls.
Vem betalar sjukhuskostnaderna?

2. Person går på gatan - det inträffar ett värdetransportrån o
en transportör resp den gående blir skjutna - vem betalar sjukhus
kostnaderna för den gående.

I båda ovanstående fall har de enbart varit på fel plats vid fel tillfälle
Citera
2020-04-30, 06:22
  #260
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaCracker
Det har ar mitt forsta inlagg har pa flashback, sa jag ber om ursakt pa forhand om jag placerat traden fel.

Som rubriken lyder jobbar jag som polis i USA sedan 2007. Jag har markt att det finns valdigt mycket intresse, myter och missuppfattningar om amerikansk polis i Sverige och har pa flashback. Jag ska gora mitt basta for att svara pa sa manga fragor som mojligt.

Hej, vad tycker du och dina kollegor om Sheriff David Clarke?
https://www.youtube.com/watch?v=4ghccQ58jHo
Citera
2020-04-30, 07:49
  #261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Hej, vad tycker du och dina kollegor om Sheriff David Clarke?
https://www.youtube.com/watch?v=4ghccQ58jHo

TS var senast inloggad i Februari 2019 så du lär knappast få svar på din fråga. Kanske blev han ihjälstabad av en crackhoe....
Citera
2020-04-30, 08:01
  #262
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
TS var senast inloggad i Februari 2019 så du lär knappast få svar på din fråga. Kanske blev han ihjälstabad av en crackhoe....

Ha ha älskar det uttrycket.
Florida Cracker! Please come back buddy!
Citera
2020-05-02, 23:35
  #263
Medlem
asdqs avatar
Hi

I think there are a lot of differences and similarities. For instance USA have very good and experienced murder detective work and Sweden as well. Also a lot of cultural similarities but maybe we are more closer to the UK and Ireland than Sweden itself? The UK is also very good police work. There's also very good work against fire arms and gun violence. I also like the police respect the babies rights (like you see in photos). Keep up the good work!
Citera
2020-06-05, 11:33
  #264
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaCracker

Det ar sjalvklart valdigt trakigt. Jag tror inte att det har biologiska orsaker utan jag tror snarare att det beror pa sociala och ekonomiska faktorer. Det ar en liten del av den svarta befolkningen som star for en valdigt stor andel av brottsligheten sa jag tycker inte att det ar nagot man ska tillskriva svarta som grupp. Tyvarr har gang och sloddermentalitet blivit en del av vissa svarta omraden, framforallt bland unga man. Det ar ett kulturellt problem som svarta maste forsoka hantera. Det jag menar ar att forandringen maste ske inom gruppen och inte genom patryckningar fran utomstaende. Jag tror att manga kyrkor spelar en valdigt bra och avgorande roll i att stavja vald och kriminellt beteende.
/---/
Fruktansvardt. Jag antar att du syftar pa skjutningarna i Dallas och Baton Rouge. Jag bade hoppas och tror att BLM ar borta inom ett par ar. Jag forstar och sympatiserar delvis med grundidén aven om jag inte haller med om polisen agerar rasistiskt i skjutningar. Tyvarr har hela BLM kapats av valdsverkare och jag har inte nagon form av respekt for deras organisation.
/---/
Tack, jag ar glad att sa manga uppskattar traden.
Synd att TS lämnade Flashback så snart. Hans åsikter om det nyaste rasdebaclet i Staterna hade varit intressanta att ta del av. Likaså vad han numera tror om BLM - en bokstavskombination som ju hos oss länge bara betydde Bonniers Litterära Magasin.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2020-06-05 kl. 11:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback