Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 14:04
  #1
Medlem
KnektWhites avatar
Som rubriken lyder så undrar jag hur jag får min dator som ny igen. Jag kan nämligen inte öppna mina spel som jag har på datorn samt att den har blivit betydligt långsammare. Därför ber jag er dator kunniga om tips hur jag får min dator som ny igen. Har för mig att man ska trycka på f11 men när jag gör det så kommer jag till mitt grafikkort. TIPS TACK!
Citera
2017-03-25, 14:57
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnektWhite
Som rubriken lyder så undrar jag hur jag får min dator som ny igen. Jag kan nämligen inte öppna mina spel som jag har på datorn samt att den har blivit betydligt långsammare. Därför ber jag er dator kunniga om tips hur jag får min dator som ny igen. Har för mig att man ska trycka på f11 men när jag gör det så kommer jag till mitt grafikkort. TIPS TACK!


Googla - how to factory reset a ............... (modellnamn och nummer).
Citera
2017-03-27, 19:00
  #3
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2017-03-27, 20:33
  #4
Medlem
salxars avatar
Vilket operativsystem har du? Windows 7? 8.1? 10?
Citera
2017-04-04, 18:49
  #5
Medlem
KnektWhites avatar
Windows 10, men kan tyvärr inte använda systemåterstllningen som Windows har. Den avbryts efter ett tag.
Citera
2017-04-04, 19:17
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnektWhite
Windows 10, men kan tyvärr inte använda systemåterstllningen som Windows har. Den avbryts efter ett tag.

Hämta hem Windows 10 på Microsofts webbsida. Ladda ner och bränn ut en media. Antingen på en DVD-skiva eller på en bootbar USB-minne. Utför därefter en ren och ny installation.
Citera
2017-04-05, 15:01
  #7
Medlem
http://www.microsoft.com/sv-se/softw...load/windows10
Här är sidan. Verktyget laddar ned Win 10 och låter dig välja mellan DVD, USB, ISO mm.

Använder man Mac, Linux, Ubuntu så får man dock ofta bara en ISO länk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback