Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-05, 13:55
  #25
Medlem
uppmarksamhetbehovs avatar
Jag äter 1 gång om dagen och mår bra. Kroppen vänjer sig.
Citera
2017-04-05, 14:06
  #26
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag undrar om det är bra för kroppen med tanke på att blodsockret går upp vid tillfället personen äter, annars kommer blodsockret var lågt?

Livsmedelsverket rekommenderar att äta flera mål mat om dagen dvs 3 mål mat och 2 mellanmål dvs 5 gånger per dag. Men jag vet många är skeptiska och menar kroppen måste vila, det är inte bra äta hela tiden och ha magsystemet aktiverat, kroppens celler behöver reparera sig och det görs när matsmältningen inte arbetar. Eller?

Celler går sönder och reparerar sig själva hela tiden. Fett bryts ned och lagras, muskler byggs upp och bryts ned, hela tiden, under hela livet. Det är ingenting som avstannar för att man äter/inte ätit på x antal timmar. Livsmedelsverkets rekommendatrioner behöver antagligen också uppdateras, beroende på hur dom uttrycker sig. Det finns inga vetenskapliga stöd öht för måltidsfrekvens.
Citera
2017-04-06, 01:21
  #27
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppmarksamhetbehov
Jag äter 1 gång om dagen och mår bra. Kroppen vänjer sig.
Vad är det för mål då och hur mycket kcal rymmer i din portion?
Citera
2017-04-13, 16:13
  #28
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Detta är så bra för mental klarhet. Allt känns så jävla bra då man gör det.
Citera
2017-04-13, 22:05
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Klart det går även när man tränar. Frågan är vad du menar med träning. Om man är seriös bodybuilder eller hobby för den delen blir det kämpigt. Blir mycket mat i så fall. Jag själv är duktig på att äta mycket men klarar det då inte.
En vanlig dödlig som inte tränar för muskeltillväxt behöver inte mycket kalorier, protein etc och skulle antagligen mycket lättare klara sig på ett mål om dagen. Klarade de själv när jag vägde 70kg på mina 188cm. Ju smalare man är ju mindre behöver man ju äta också.

Tack för svar! Jag tänker träna lite smått på gym + promenera minst en timme om dagen (redan börjat med promenad + väldigt lite kcal / dag). Tänker dock inte satsa på några muskler i detta skede då jag tänker att det är lättare att bara tokbanta först för att bli av med min övervikt och sedan kontrollerad bulk. Vill gärna bli smal till sommaren om möjligt...
Citera
2017-04-14, 11:49
  #30
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelHeller
Tack för svar! Jag tänker träna lite smått på gym + promenera minst en timme om dagen (redan börjat med promenad + väldigt lite kcal / dag). Tänker dock inte satsa på några muskler i detta skede då jag tänker att det är lättare att bara tokbanta först för att bli av med min övervikt och sedan kontrollerad bulk. Vill gärna bli smal till sommaren om möjligt...



Dumt, även om du har en övervikt så har du ändå muskler där under. Tokbantar du på detta vis försvinner ju allt. Bättre att ligga på ett kontrollerat underskott och träna styrketräning samtidigt. Så hade jag gjort.
Citera
2017-04-15, 04:08
  #31
Medlem
När jag åker till varma länder brukar jag äta en gång om dagen. Mkt vanligt och inget konstigt. Den vidriga värmen gör att jag aldrig är hungrig. Brukar äta en gång om dagen och då buffe. Däremot här hemma är det svårt. Det är lättare om man jobbar natt och vänder på dygnet, mindre hungrig då.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback