Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-31, 01:03
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Ja men nu medverkar ju Soran i ett program som heter Sorans krig som han inte ens deltar i. Förstår du hur jävla uppfuckat det är?

Soran är helt utan skam. Gränslös. Precis som apologeter i det här forumet.

Då kan du inte förstått mycket av programmet, han deltar i kriget men i Sverige genom att göra sin röst hörd.

Som Soran sa Daesh slåss mot alla, de vill döda dig, de vill döda mig och hela jävla världen som inte vill underordna sig deras värld.

Man kan slåss mot förtryck även bakom ett tagentbord, som jag ser det så är det ingen skillnad på SD, Daesh, Putin, Trump eller Nazister, de hatar alla mänskliga rättigheter och det är det enda som är värt att slåss för oavsett med eller utan vapen.

Det är Sorans Krig och det är även mitt krig, och då är jag ändå etnisk svensk.
Citera
2017-03-31, 02:53
  #38
Medlem
FlamingBacons avatar
Konstigt att denna "svensk" bryr sig om Kurdistan.

Behöver inte de fascistiska rasistiska och xenofoba kurderna lite spännande islamistisk mångkultur?

Vem är egentligen kurd? Är inte alla som bor i dessa länder egentligen kurder? Är inte alla dessa kurder egentligen turkar, syrier, irakier osv?

Varför anser offentliga SVT att etnoseparatism är bra i Syrien men olagligt och hemskt i Sverige?

Tycker gott att vi borde skicka några miljoner syriska, irakiska, afghanska och somaliska flyktingar till Kurdistan. Varför vill inte kurderna det, är de nazister?

Kurdistan finns inte, i en global värld löser vi inga problem med att bygga murar.

Hur fungerar det för SVTs demokratiska värdegrund att en liten minoritet i diverse länder ignorerar folkviljan och ägnar sig åt terrorism och separatism? Skulle de stödja mig om jag hävdade att Sverige är svenskarnas land och måste därmed erhålla en egen regering där icke-svenskar inte har rösträtt?
Citera
2017-03-31, 15:53
  #39
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Då kan du inte förstått mycket av programmet, han deltar i kriget men i Sverige genom att göra sin röst hörd.

Som Soran sa Daesh slåss mot alla, de vill döda dig, de vill döda mig och hela jävla världen som inte vill underordna sig deras värld.

Man kan slåss mot förtryck även bakom ett tagentbord, som jag ser det så är det ingen skillnad på SD, Daesh, Putin, Trump eller Nazister, de hatar alla mänskliga rättigheter och det är det enda som är värt att slåss för oavsett med eller utan vapen.

Det är Sorans Krig och det är även mitt krig, och då är jag ändå etnisk svensk.

Så åk ner och kriga då.
Citera
2017-04-02, 07:22
  #40
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Då kan du inte förstått mycket av programmet, han deltar i kriget men i Sverige genom att göra sin röst hörd.

Som Soran sa Daesh slåss mot alla, de vill döda dig, de vill döda mig och hela jävla världen som inte vill underordna sig deras värld.

Man kan slåss mot förtryck även bakom ett tagentbord, som jag ser det så är det ingen skillnad på SD, Daesh, Putin, Trump eller Nazister, de hatar alla mänskliga rättigheter och det är det enda som är värt att slåss för oavsett med eller utan vapen.

Det är Sorans Krig och det är även mitt krig, och då är jag ändå etnisk svensk.
Förutom den lilla detaljen att du förvägrar svenskar den mänskliga rättigheten att få överleva som ett folk med självständighet. Du är en vidrig hycklarjävel precis i samma anda som Soran och de andra äcklena inom media. Du hatar mänskliga rättigheter för svenskar, och du hatar "nazister" som försöker stå upp för den svenska mänskliga rättigheten att få överleva istället för att folkmördas på ett ohyggligt vidrigt sätt.

Man kan tycka att om du nu är svensk och tycker att det är ditt krig så borde du kriga för svensk etnisk överlevnad, före du krigar för kurdisk etnisk överlevnad, och det minsta man kan begära är att du iallafall inte förespråkar folkmord på svenskarna.
Citera
2017-04-05, 15:29
  #41
Medlem
Så här är dets avatar
Jag förstår inte varför alla är arga på Soran. Han är visserligen PK men inte en rabiat extremist som vill hata alla med fel åsikter. Jag håller naturligtvis inte med allt som Soran säger men jag respekterar ändå hans resonliga personlighet. Kom han hit som 2-åring är han kanske att betrakta som svensk fast med kurdiska rötter dessutom.

Det enda Soran kanske bör göra är att skaffa sig mer kunskap och vara mer tacksam. Han kom till Sverige och fick bra föräldrar som bosatte sig i Knivsta. Det formade Soran till komiker istället för bilbrännare. Invandrare i förorten som har vuxit upp med arbetslösa föräldrar som är analfabeter blir naturligtvis inga akademiker. Sällan hör man Soran diskutera problemen med segregationen vilket skapar bilbränder, samhällsproblem och den s.k. "rasismen".

I dokumentären nämnde Soran att stereotypen av en IS-krigare kommer från Angered och inte ens har klarat gymnasiet. Detta är naturligtvis problemet i samhället, dessa unga killar som växer upp med föräldrar som knappt kan läsa eller uppfostra sina barn till att fullfölja skolan. Ett tips från mig om han vill kriga mot IS: Ordna läxläsning för ungdomarna i Angered

Med läxläsning kan Soran dela med sig av sina kunskaper och fostra ungdomarna till goda samhällsmedborgare. Alltså ge lite av det han fick, men inte ungdomarna i Angered. Han kommer nog inte att rädda världen eller utrota all segregation, men han skulle åtminstone ge ett litet bidrag och kunna skapa ett helt annat liv för individerna.
Citera
2017-04-05, 17:35
  #42
Medlem
Hoppas han åker ner och peshmergar och blir toastad av IS.

Han kan ta med sig Betner.

Men det kommer aldrig hända.
Citera
2017-04-05, 17:48
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Då kan du inte förstått mycket av programmet, han deltar i kriget men i Sverige genom att göra sin röst hörd.

LOL.

Citat:
Man kan slåss mot förtryck även bakom ett tagentbord, som jag ser det så är det ingen skillnad på SD, Daesh, Putin, Trump eller Nazister, de hatar alla mänskliga rättigheter och det är det enda som är värt att slåss för oavsett med eller utan vapen.

Nej, men massmördarkommunister älskar ju mänskliga rättigheter och det är ju tur det!
Citera
2017-04-05, 18:43
  #44
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Fast han är inte jättepositiv till Kurdistan och deras kultur. Han verkar ju föredra Sverige.

Han gillar levnadsstandarden och välståndet i Sverige, inte folket som skapat det.
Citera
2017-04-05, 19:17
  #45
Medlem
Tsarevitjs avatar
Om programmet verkligen handlat om att Soran rest ner för att strida mot IS skulle jag ha respekterat honom. Nu visar det sig att han som mest hållit ett vapen i handen. Mer än så blev det inte. Han reste snabbt hem till trygga Sverige. Här står han nu på en scen och leker soldat. Vilket mod!
Hur fan kan SVT göra ett program om detta? Jag är tacksam att jag inte längre bidrar ekonomiskt till denna statliga mediekatastrof.
Citera
2017-04-05, 21:34
  #46
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentBystander
(Utrotningshotat? Soran måste bli bättre på att rangordna skyddsvärda arter. Kurderna är 35 miljoner och vi svenskar endast 9,5 miljoner. Vill det sig illa så blir vi utrotade långt före dem...)
Tyvärr är det värre än så. Vi (etniska) svenskar är runt sju miljoner.
Citera
2017-04-05, 21:38
  #47
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

Det är Sorans Krig och det är även mitt krig, och då är jag ändå etnisk svensk.

Soran "slåss" (läs: är emot) "Daesh", men han "slåss" även mot svenskarna och deras rätt
till sitt hemland. Din fiendes fiende är inte din vän.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback