Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 12:59
  #1
Medlem
svampssons avatar
Nu har äntligen Day of Infamy släppts ur Early Access på Steam!
Har ni inte spelat det innan kan jag tala om att det började som en ren och skär mod baserad på spelet insurgency, men har nu fått sin egen stand alone-version. Det är en multiplayer-upplevelse i klass med gamla Day Of Defeat och de första Call Of duty-spelen du absolut inte får missa om du gillade dem.

Fokuset ligger på teamplay och har en arkadrealistisk betoning i sitt gameplay. Spelet går inte för snabbt och inte för långsamt. Max 32 spelare på kartan. De satsar på att vara så historisktkorrekta som möjligt gällande uniformer och krigsskådeplatser. Du kan bl.a uppleva striderna vid Foy, Saint Lo, Bastogne, Kreta, sicilien och Omaha Beach.

Någon mer som spelar det? Tycker det är fantastiskt roligt för det mesta och precis vad shooter-genren behöver till PC. De har hittat "helt rätt" när det kommer till tyngd i vapnen, ljuden(för det mesta) och spelkontroll.
Citera
2017-03-25, 13:29
  #2
Medlem
Det ser bra ut, och har fått positiva kommentarer. Personligen så köper jag aldrig early-access spel utan väntar hellre tills spelet varit ute ett tag.

Länk till steam med trailer, info mm:
http://store.steampowered.com/app/447820/
Citera
2017-04-03, 00:09
  #3
Medlem
Vallasands avatar
Spelade Insurgency som mod för circus 10 år sedan. När det sedan blev till ett stand alone-spel så slog jag till! Såg sedan att Insurgency-skaparna gjorde ett WW2-spel i Insurgency-stuk och slog till direkt. Även om det var i early access; hatar early access-skiten, att man ska betala för att beta-testa ett spel liksom, men i och med att det var av Insurgency-grabbarna så fick det gå.

Helt fuckat bra! Det är ju svårt att få till en bra balans mellan realism och att det ska vara kul, men både DoI och Insurgency får till det perfekt; det är inte Cod-orealistiskt men inte simulator-realism heller. Värt att påpeka är väl att spelet är skapat i source-motorn som kom ut 2004 så det är inte så snyggt som Crysis var 2007, men vad gör det när själva feelingen är helt maxad?
__________________
Senast redigerad av Vallasand 2017-04-03 kl. 00:11.
Citera
2017-05-11, 05:35
  #4
Medlem
Vallasands avatar
Seriöst, inga fler på FB som lirar detta, helt fuckat bra, spel?
Citera
2017-06-09, 00:31
  #5
Avstängd
MildCholesters avatar
Spelet är roligt.. Men också väldigt svårt, verkar ta tid att bli hyfsat bra, det är nog anledningen till att jag har gett upp spelet för nu. Men visst är det roligt. Har alltid gillat WW2 spel och detta är nog bland de bästa faktiskt.
Citera
2017-07-30, 21:21
  #6
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Seriöst, inga fler på FB som lirar detta, helt fuckat bra, spel?

Jag lirar minst ett par gånger i veckan. Med Dunkirk och Breville blev spelet ännu roligare!
Citera
2018-01-26, 20:38
  #7
Medlem
Lichkings avatar
Ganska ny inom Doi men jäklar vilket SPEL för pengarna. Visst finns det lite små fix men i helhet har detta spel mycket glädje att bjuda på!
Citera
2018-01-29, 12:18
  #8
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Ganska ny inom Doi men jäklar vilket SPEL för pengarna. Visst finns det lite små fix men i helhet har detta spel mycket glädje att bjuda på!

Kul att du också gillar det. Det är verkligen otroligt mycket spel för slanten.
Citera
2022-04-14, 13:55
  #9
Medlem
Finns det singleplayerversioner också?
Citera
2022-05-31, 15:13
  #10
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Finns det singleplayerversioner också?

Det finns ett co-op läge du kan köra själv om jag minns rätt. Man slåss mot AI-waves och tar över flaggor/punkter ungefär som i multiplayer. Inget jätteinspirerande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback