Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-25, 12:56
  #1
Avstängd
Jobbar som fraktare för mindre bolag som hämtar stora leveranser virke. På väg med virket till bolaget så är jag på väg att gasa upp på en 40-väg, och når ca 25. Då springer en fullvuxen svart katt ut på vägen och jag kör över den. Det kändes ingenting utan jag såg bara i backspegeln att katten ligger där livlös.

NEJ! Jag börjar gråta och jag gråter fortfarande, detta hände för 40 minuter sedan och jag är helt totalförstörd!! Jag är nu långt ifrån platsen det hände men jag blev så förbannat rädd, jag blev så rädd som ett barn. Jag har aldrig kört på något förut, jag är en laglydig förare som kanske kör för fort på längre raka sträckor men ALDRIG i sådana här stora fordon på sådana små vägar.

Iallafall... Ja som sagt så smet jag från platsen. Jag orsakade en olycka och smet från platsen. Som flera sagt i liknande trådar på Familjeliv så är det nackskott på sådana som mig. Någon får inte se sin katt igen, och får inte veta vad som hänt för att jag är för feg. Katter är inte djur, dom är familj... Och jag tog dess liv.

Så varför smet jag? Jag är nyanställd, blev anställd dagen jag fick körkortet för snopna 20 månader sedan så jag är fortfarande på prövotiden. Jag KAN inte förlora körkortet. I brist på vittnen och i tillfällig brist på själ så bara åkte jag. Jag åkte med vetskapen att jag tagit ifrån någon dess liv och förmodligen någons älskade vän.

Vad fan ska jag göra Flashback? Kan man ringa polisen och ange mig själv och säga att jag blev alldeles för rädd? Kan man säga att man inte märkte det om man blir tagen? Vad har jag ställt till med?? Jag är så djupt ledsen och jag VET att jag är ett jävla svin, vi är alla eniga, men jag måste vara realistisk och konkret och säkra min ekonomi före en främlings katt, förlorar jag körkortet så förlorar jag jobbet.

Jag är helt drogfri, helnykterist.

Hur kan jag bearbeta smärtan? Jag mår verkligen skit. Blir jag av med körkortet? Kommer dom få reda på vad som hänt och åtala mig för misshandel eller vad det nu blir, och blir det smitning från olycka?

Jag kommer stå rakryggad och ta på mig ansvaret om jag blir tagen, jag skulle aldrig ljuga om detta för då kommer jag aldrig släppa det här, men jag vågar verkligen inte ange mig själv.

Jag är så fruktansvärt ledsen! Jag är så otroligt ångerfull! Jag är en fegis! Jag är ett svin!
Citera
2017-03-25, 12:57
  #2
Avstängd
Jag körde fan inte på den med flit! Det är buskage på sidorna av vägen, det är 40 hela vägen och 10 meter från platsen är det ett stort maskineri med virke som bearbetas, höga ljud och vattenkastare som fuktar virket. Inte en chans att det skulle springa vilt där enligt mig. En helt hederlig singelolycka med följd av att föraren smet från platsen för att temporärt undvika ansvar som en feg råtta.
Citera
2017-03-25, 13:00
  #3
Medlem
Det går garanterat bra om du ringer snuten och säger som det är om du nu vill lätta ditt hjärta. Du kommer inte bli av med lappen för det.
Citera
2017-03-25, 13:01
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Det går garanterat bra om du ringer snuten och säger som det är om du nu vill lätta ditt hjärta. Du kommer inte bli av med lappen för det.
Konkreta källhänvisningar? Fler som instämmer?
Citera
2017-03-25, 13:09
  #5
Medlem
RedXs avatar
Jag kan inte tänka mig att du blir av med körkortet för att du körde på en katt. I det avseendet kan du vara lugn.
Citera
2017-03-25, 13:16
  #6
Medlem
fleshrippers avatar
Tråkigt det som hände, men det är väl inte brottsligt att köra på en katt? Går ju inte alltid att undvika att köra på smådjur som plötsligt dyker upp på vägen. Jätte tråkigt men du behöver nog inte oroa dig. Och det var inte ditt fel häller, små djur dyker ju bara upp ibland. Ring din mamma snarare än polisen som du är ledsen.
Citera
2017-03-25, 13:17
  #7
Medlem
Returpappers avatar
Du är ett praktexempel på det totala förfall svenska män har genomgått senare år. Förr stod det i lagen (Inte särskilt länge sedan) att "En katt saklöst kunde avlivas om den befann sig utan för ägarens tomt". Man dödade inte andras katter för det, utom vissa markägare som såg dem som marodörer som tog vilt och som herrelösa. Körde man på en katt och visst vem som ägde den pratad man men ägaren om olyckan, annars icke.

Men ingen skulle få för sig att störa polisen med en sådan sak. Du är beredd att storgråta och du tror att polisen vill ha det som ärende?

Vilken jävla tur du inte körde på en "innekatt" det hade definitiv varit ett trafikbrott.
Citera
2017-03-25, 13:23
  #8
Avstängd
Plaguetongues avatar
det var en kattjävel, släpp det bara
Citera
2017-03-25, 13:34
  #9
Medlem
zepofans avatar
Ägaren till kattjäveln har väl ett eget ansvar? Låter han (eller mest troligt, hon) den springa omkring på riksvägen måste det ju finnas med i beräkningen att den inte blir särskilt långlivad.
Som sagt, vill du göra efter regelboken så ringer du polisen och meddelar att du kört på en katt och att den är stendöd.
Citera
2017-03-25, 13:35
  #10
Medlem
mytologis avatar
Tror inte du behöver oroa dig så mycket. Katter blir påkörda varje dag och dom är vana.
Ta en holk bara och lugna ner dig.
Citera
2017-03-25, 13:37
  #11
Medlem
Det var bara en katt och det var en olycka, släpp det. Familjen som förlorade katten kommer inte ta skada. Min egen katt blev överkörd när jag var liten och jag brydde mig inte ett skit. Koppla på dina pungkulor igen och gå vidare för fan.
Citera
2017-03-25, 13:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfreeze
Det var bara en katt och det var en olycka, släpp det. Familjen som förlorade katten kommer inte ta skada. Min egen katt blev överkörd när jag var liten och jag brydde mig inte ett skit. Koppla på dina pungkulor igen och gå vidare för fan.
Varför utgår du från det? Finns rätt många som blir helt förstörda när deras husdjur dör.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback