Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 11:30
  #1
Medlem
bananajoe33s avatar
Hur länge tar det för att komma in behandlingshem om man lägger in sig på psyket eller missbruksenheten? Jag har missbruk i mina journaler och varit inne kort några gånger på missbruksenheten. Nån som vet hur länge det kan ta? Har dåliga minnen från missbruksenheten så vill på hem så fort det går. Mvh
Citera
2017-03-27, 06:04
  #2
Medlem
sfrges avatar
Det bästa är ju on du kan komma in på behandling direkt efter du varit inne på avgiftning. Vad skall du hem och göra?
Du kommer bara att börja om igen.
Citera
2017-03-27, 08:12
  #3
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Hur länge tar det för att komma in behandlingshem om man lägger in sig på psyket eller missbruksenheten? Jag har missbruk i mina journaler och varit inne kort några gånger på missbruksenheten. Nån som vet hur länge det kan ta? Har dåliga minnen från missbruksenheten så vill på hem så fort det går. Mvh
Det är otroligt svårt att svara på och beror på flera olika faktorer.
Det beror bla på hur många platser din kommun har till sitt förfogande, din vilka och hur "akut" de anser att det är.
I vissa fall har jag sett folk få plats på bara ett par dagar men i många andra har de fått vänta betydligt längre. Har du en handläggare på missbruksenheten(soc)? Ta kontakt med den och berätta vad du vill, inga beslut tas utan att de är inblandade i alla fall.
Citera
2017-03-27, 11:56
  #4
Medlem
mjukosten78s avatar
Tyvärr är det en "hur långt är ett snöre"-fråga.
Jag kom in på ett par veckor på båda mina rundor. Andra kommuner hjälper typ ingen att komma in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback