Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-25, 09:56
  #1
Medlem
Vågar jag åka till Filippinerna?

Har funderat ett bra tag på det, men jag är så rädd för man hör ibland att polisen är korrupt som har tjejerna som lockbete, naturkatastrofer som jordskalv, tyfoner, vulkanutbrott och kriminalitet.

Dessutom vad är chansen att en tjej jag träffar på internet dejting drogar mig när hon kommer till mitt rum?

Jag har varit till Thailand utan problem, men är räddare för Filippinerna, dock verkar det vara ett paradis ställe om det inte vore för alla dessa problem.
Citera
2017-03-25, 10:04
  #2
Medlem
sebastian66s avatar
Tycker inte du behöver vara rädd för att åka hit.
Funderar du på droger eller nyttja droger så håll dig borta från poliserna.
Det är mindre korruption här nu sedan förut kunde du inte gå med Mobiler utan att riskera att
bli bestulen.Duterte presidenten har gjort många bra saker för Phillipinerna tycker jag.
Ang brudarna tjejerna så misstänker jag att du träffat någon via nätet.
Försök att undvika Manila//Quenzon city Pampagna den första tiden du befinner dig.
Det är inte direkt bra ställen mycket sexhandel prostiterade och risk för knasigheter.
Det är ganska fritt och enkelt här och idag är det bara +33 grader.
Jag befinner mig här ytterligare 45 dagar minst
Citera
2017-03-25, 10:18
  #3
Medlem
Grejen är att jag har tänkt vara i Filippinerna i 1-6 månader, beror på... Men man läser på internet om jordskalv typ varje år i Filippinerna... Ganska ofta hör man på nyheterna om tyfoner runt Filippinerna.

Jag kommer aldrig köpa sex, ska försöka ragga helt själv eftersom jag kommer ihåg hur lätt det var att få ragg i Thailand... Håller mig borta från Manila eftersom det verkar dyrt med en 2-3a där till skillnad från Cebu eller Davao/Dabaw.

Är det lugnt i Cebu eller Davao/Dabaw? Jag är främst intresserad i Davao/Dabaw pga billiga lägenheter att hyra och stor befolkning.

Hur är det med gatumaten? Är den lika bra som i Thailand där man kan köpa sig mätt för 12-18 SEK?
__________________
Senast redigerad av Devetduuu 2017-03-25 kl. 10:20.
Citera
2017-03-25, 10:27
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Tycker det sker tyfoner emellanåt men det är inte så farligt direkt.
Det blir sällan mycket mer utav det mer än lite förstörelser.
Maten är olik den i Thailand streetfood finns inte i samma skala som i Thailand.
Riset är sämre men annars är maten här helt ok man köper lagar billig mat även
så köper man streetfood ibland med.Känslan är Thailands matutbud är otroligt större.
Fördelen här är att alla talar bra engelska inte som i Thailand där massa knappt fattar good night.
Cebu är 1 bra plats alla dagar i veckan!!Jag befinner mig ganska nära Cebu bor i Dumaguete det ligger 1 båtfärd emellan..
Här tex i Dumaguete bor jag i 2 rum betalar strax under tusinen.Har hjälpare i huset som kostar typ 750-800:-//Månaden.
Cebu troligen lite aningen dyrare.
Kolla annars på OLX.PH där lär du hitta ok lägenheter tror jag..
Citera
2017-03-25, 12:23
  #5
Medlem
Varför heter ön Negros? Hur kunde du hitta en 2 rummare för under tusingen? Enligt Numbeo cost of living så bör en etta kosta 1 tusen och en trea för 2 tusen cirka.
Citera
2017-03-25, 12:35
  #6
Medlem
sebastian66s avatar
Varför ön heter det vågar jag inte svara på..
Jag letade inte via internet efter lägenhet utan kollade på plats.
Min flickvän bor här men jag ville ha 1 annat boende som liknade lite mer europeisk
standard.
Jag är lite inne på att uppgradera till större hus men då är det typ mer lyxigt än i sverige
för 3300:-/Månaden.
Då ingår swimmingpool securitygards och perfekt läge i stan
Citera
2017-03-25, 18:00
  #7
Medlem
Kebabfysikers avatar
Klart du vågar. Duterte är president och han tycker inte om kriminella.
Citera
2017-03-25, 22:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Varför ön heter det vågar jag inte svara på..
Jag letade inte via internet efter lägenhet utan kollade på plats.
Min flickvän bor här men jag ville ha 1 annat boende som liknade lite mer europeisk
standard.
Jag är lite inne på att uppgradera till större hus men då är det typ mer lyxigt än i sverige
för 3300:-/Månaden.
Då ingår swimmingpool securitygards och perfekt läge i stan
Hur är det att skriva på ett kontrakt för lägenheten? Är det jobbigt att gå igenom processen för att få en lägenhet? Vad behövs gå igenom?

Var söker man lägenhet på plats?
Citera
2017-03-26, 05:15
  #9
Medlem
sebastian66s avatar
På stan står det massa med skyltar på rent space.
Bara enkelt att försöka få tag på ägarna och skriva 1 kontrakt.
Oftast kräver dom 1-2månaders deposition.
Det tar 15 minuter att skriva på allt thats it..
Gött nu klockan 12.15 njuter man av +34
Citera
2017-03-26, 08:03
  #10
Medlem
kubisztals avatar
Självklart vågar du åka, så länge du har ett sunt förnuft.
airbnb eller homeaway kanske kan vara något att leta rum på? I varje fall för den första månaden för att sen kolla på plats?
Har inte varit i Davao, men den uppfattningen jag fått från andra människor är att det ska vara säkert. Skedde dock ett bombdåd där för drygt ett halvår sedan tror jag, men händer i europa också.
Personligen hade jag nog valt Cebu eller Davao. Från Cebu är det nära till många fina öar.
Citera
2017-03-27, 06:48
  #11
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Vågar jag åka till Filippinerna?

Har funderat ett bra tag på det, men jag är så rädd för man hör ibland att polisen är korrupt som har tjejerna som lockbete, naturkatastrofer som jordskalv, tyfoner, vulkanutbrott och kriminalitet.

Dessutom vad är chansen att en tjej jag träffar på internet dejting drogar mig när hon kommer till mitt rum?

Jag har varit till Thailand utan problem, men är räddare för Filippinerna, dock verkar det vara ett paradis ställe om det inte vore för alla dessa problem.
Om du istället går in på den befintliga tråden om Filippinerna så får du svar på många av dina frågor bara genom att läsa. Där finns många av oss som bor här i Filippinerna på hel eller deltid.
(FB) Filippinerna - En samlingstråd
Citera
2017-03-29, 10:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Tycker det sker tyfoner emellanåt men det är inte så farligt direkt.
Det blir sällan mycket mer utav det mer än lite förstörelser.
Maten är olik den i Thailand streetfood finns inte i samma skala som i Thailand.
Riset är sämre men annars är maten här helt ok man köper lagar billig mat även
så köper man streetfood ibland med.Känslan är Thailands matutbud är otroligt större.
Fördelen här är att alla talar bra engelska inte som i Thailand där massa knappt fattar good night.
Cebu är 1 bra plats alla dagar i veckan!!Jag befinner mig ganska nära Cebu bor i Dumaguete det ligger 1 båtfärd emellan..
Här tex i Dumaguete bor jag i 2 rum betalar strax under tusinen.Har hjälpare i huset som kostar typ 750-800:-//Månaden.
Cebu troligen lite aningen dyrare.
Kolla annars på OLX.PH där lär du hitta ok lägenheter tror jag..
Tjena!
Funderar på fillipinerna, använder man mest kontanter i vardagen eller hur ser det ut? Cebu med omnejd verkar intressant, hur tar man sig smidigt från manila till Cebu?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2824285

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback