Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-26, 11:41
  #121
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
En bättre start på en Söndagsmorgon kan ingen få.
Ganska tydligt att Hamilton har gjort sig impopulär. Är väl inte ofta publiken buar när
piloten får mikrofonen?
Är ganska övertygad att Mercedes kommer lägga mer energi på Bottas bil,inofficiellt.
Det enda som stör mig över loppet är Ferraris strategi. Alla vet att Raikonnen kan spara däck. Det bevisade han ännu en gång med att köra det snabbaste varvet,strax innan målgången. Varför inte sätta på extrasoft på hans bil?
Kina nästa. En Ferrariseger där hos de gula så blir det en vacker Skåneflagga. Lyckan komplett.

Hamilton har varit smått hatad sedan han började ligga med Justin Bieber http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz...rand-Prix.html

I övrigt har du helt rätt vad gäller Kimis borde-vara-strategi, ingen kan köra så gummisparsamt som Kimi. Hans signum sedan urminnes
__________________
Senast redigerad av Swan65 2017-03-26 kl. 11:48.
2017-03-26, 14:21
  #122
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Tror inte Alonso är speciellt nöjd

Att Honda inte bara lägger ner sin F1 satsning isf att satsa 100 tals miljoner på dålig PR.
Tror det skulle uppskattas mer av såväl Alonso som allmänheten, det skulle tom kunna ge dom god PR att inte hålla på att experimentera i all oändlighet utan att komma någonvart.
2017-03-26, 14:28
  #123
Medlem
SilviaNights avatar
För mig är det obegripligt att incidenten mellan Kevin och Marcus klassas som "Racing incident". Marcus lämnar definitivt tillräckligt med rum och Kevin tappar kontrollen av bilen och kör av Marcus.

Jag har en känsla att om rollerna hade varit ombytta så hade Marcus fått en bestraffning.
2017-03-26, 14:40
  #124
Medlem
xurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
För mig är det obegripligt att incidenten mellan Kevin och Marcus klassas som "Racing incident". Marcus lämnar definitivt tillräckligt med rum och Kevin tappar kontrollen av bilen och kör av Marcus.

Jag har en känsla att om rollerna hade varit ombytta så hade Marcus fått en bestraffning.

Nya regler.
Så nej, Marcus hade inte fått en bestraffning.
2017-03-26, 14:53
  #125
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
För mig är det obegripligt att incidenten mellan Kevin och Marcus klassas som "Racing incident". Marcus lämnar definitivt tillräckligt med rum och Kevin tappar kontrollen av bilen och kör av Marcus.

Jag har en känsla att om rollerna hade varit ombytta så hade Marcus fått en bestraffning.

En racing incident är exakt det du beskriver.

http://forums.autosport.com/topic/21...cing-incident/
2017-03-26, 15:18
  #126
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
En racing incident är exakt det du beskriver.

http://forums.autosport.com/topic/21...cing-incident/
Så du kan tappa kontrollen av bilen och förstöra en annan förares race och komma undan med det?

Ska vi ursäkta alla incidenter med att "han gjorde ett misstag" eller vad fan är grejen? Här har Kevin fullt ansvar för att de kolliderade medan Marcus gjorde allting rätt att ge tillräckligt med utrymme. Jag ser bara en person skyldig här.
2017-03-26, 15:26
  #127
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Så du kan tappa kontrollen av bilen och förstöra en annan förares race och komma undan med det?

Ska vi ursäkta alla incidenter med att "han gjorde ett misstag" eller vad fan är grejen? Här har Kevin fullt ansvar för att de kolliderade medan Marcus gjorde allting rätt att ge tillräckligt med utrymme. Jag ser bara en person skyldig här.

Då ska man alltså börja med att bestraffa alla som tappar kontrollen över bilen och förorsakar ex gulflagg, som gör att vissa gynnas av det och andra inte?
2017-03-26, 15:35
  #128
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Då ska man alltså börja med att bestraffa alla som tappar kontrollen över bilen och förorsakar ex gulflagg, som gör att vissa gynnas av det och andra inte?
Det är stor skillnad på att köra in i någon och orsaka skada som tillslut ledde till att han var tvungen att bryta racet än att orsaka en gul flagg.

Motiveringen till att inte straffa någon kan inte vara "han gjorde ju inte med flit". Är det någon som någonsin har kraschat in i någon annan med flit?
2017-03-26, 15:47
  #129
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Det är stor skillnad på att köra in i någon och orsaka skada som tillslut ledde till att han var tvungen att bryta racet än att orsaka en gul flagg.

Motiveringen till att inte straffa någon kan inte vara "han gjorde ju inte med flit". Är det någon som någonsin har kraschat in i någon annan med flit?

Ja det har hänt, en F1 kan "klippa" höger/vänster om man bromsar över en ojämnhet, det sa Hamilton i en intervju.
Du såg möjligvis inte hur många som körde av på träningen?
Tror du att de kvaddar en bil för nöjes skull?
2017-03-26, 18:34
  #130
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Ja det har hänt, en F1 kan "klippa" höger/vänster om man bromsar över en ojämnhet, det sa Hamilton i en intervju.
Du såg möjligvis inte hur många som körde av på träningen?
Tror du att de kvaddar en bil för nöjes skull?
Återigen, om man förstör någons race så ska det ju givetvis bestraffas oavsett om det var avsiktligt eller ej.

Om man motiverar alla incidenter mellan två förare med att "det inte var med flit" så kommer det vara jävligt oklart.
2017-03-26, 19:31
  #131
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilviaNight
Återigen, om man förstör någons race så ska det ju givetvis bestraffas oavsett om det var avsiktligt eller ej.

Om man motiverar alla incidenter mellan två förare med att "det inte var med flit" så kommer det vara jävligt oklart.

Ja men nu gäller i stort sett samma regler i all form av motorsport i alla klasser över hela världen, de lär knappast förändras pga att ME hade oturen att komma i vägen.
__________________
Senast redigerad av Wal1berg 2017-03-26 kl. 19:33. Anledning: rättning

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback