Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-16, 10:17
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsnoppen
Det med japanskor som ligger som döda fiskar och blir knullade, man kan ju lära upp henne så hon blir en Sexgudinna

Haha sen när kan man ändra på folks beteende "bara sådär". Speciellt "hur du skall bete dig och låta i sängen".

Nej du får nog fortsätta titta på porrfilm ute i stugan
Citera
2017-11-19, 09:24
  #278
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blimp
Nja, som Domyoji skriver sa skall den med lagre lon tjana under ett visst belopp for att slippa betala. Det skall val ocksa sagas att om du betalar under kokumin-hoken sa far du betala en extra summa for att tacka din partner eller ditt/dina barn.

Precis. Domyoji skrev ju det. Jag också. Sen skrev du det på ytterligare ett sätt. Vi kan säkert formulera om det lite till och slänga in fler japanska termer som bara ni som är "senpai" förstår och hålla igång "diskussionen" ett tag till.

Har ingen aning om vad en kokumin-hoken är, men du har säkert rätt.
Citera
2017-11-20, 06:42
  #279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Precis. Domyoji skrev ju det. Jag också. Sen skrev du det på ytterligare ett sätt. Vi kan säkert formulera om det lite till och slänga in fler japanska termer som bara ni som är "senpai" förstår och hålla igång "diskussionen" ett tag till.

Har ingen aning om vad en kokumin-hoken är, men du har säkert rätt.
Det finns i praktiken tva socialforsakringssystem. Ett system dar man genom foretaget man ar anstalld pa betalar (shakai-hoken) och ett system for de som ar deltidsanstallda, egen-foretagare, personer i den offentliga sektorn, och lite annan lost folk (kokumin-hoken). Denna senare grupp behover betala extra for att kunna inkludera partners och barn. Sa nej, jag skrev inte detsamma som tidigare talare.
Citera
2017-11-20, 18:41
  #280
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blimp
Det finns i praktiken tva socialforsakringssystem. Ett system dar man genom foretaget man ar anstalld pa betalar (shakai-hoken) och ett system for de som ar deltidsanstallda, egen-foretagare, personer i den offentliga sektorn, och lite annan lost folk (kokumin-hoken). Denna senare grupp behover betala extra for att kunna inkludera partners och barn. Sa nej, jag skrev inte detsamma som tidigare talare.

Där fick jag... =)
Citera
2017-11-23, 14:42
  #281
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Där fick jag... =)

Tycker iaf du verkar ratt inforstad i det japanska konstighets-samhallsuppbyggnaden med allt vad det innebar. Sa kann dig inte dum.

att det finns tva typiska enkla forsakringar, ena som privatperson o 'obligatorisk', och en som msn far som anstalld, och tre olika pensionsformer, men en hel dros forsakrings o pensionsfonder o bara skit o kunna, slutar med att du ska forsoka komma ihag allt o dessutom termerna for det finns inga engelska lampliga motsvarigheter sa det slutar med att du svamlar sa du inte forstar dig sjalv ens en gang.

Nej, hall dig hemma i Sverige dar du slipper tanka sa mkt o din fru o barns vagnar.
Citera
2017-11-25, 20:39
  #282
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Tycker iaf du verkar ratt inforstad i det japanska konstighets-samhallsuppbyggnaden med allt vad det innebar. Sa kann dig inte dum.

att det finns tva typiska enkla forsakringar, ena som privatperson o 'obligatorisk', och en som msn far som anstalld, och tre olika pensionsformer, men en hel dros forsakrings o pensionsfonder o bara skit o kunna, slutar med att du ska forsoka komma ihag allt o dessutom termerna for det finns inga engelska lampliga motsvarigheter sa det slutar med att du svamlar sa du inte forstar dig sjalv ens en gang.

Nej, hall dig hemma i Sverige dar du slipper tanka sa mkt o din fru o barns vagnar.

Hehe.
Vi bodde där itre år med småbarn och grejer så det var ju några turer hit och dit i systemet. Försökte dock inte riktigt sätta mig in i allt. Jobbet skötte en del och frun en del. Jag bara jobbade och betalade...

Kommer inte att flytta tillbaka om inte något företag vill ha dit mig och betalar för hela kalaset, men jag är nog en bit därifrån just nu. Bättre att åka på semester dit då och då och njuta av allt det som är bra istället för att vara där och reat sig på det som är dåligt...
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2824254

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback