Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 00:29
  #1
Medlem
informaticss avatar
Vad har vi på Casey Neistat?

Är han narcissist? Till vilken grad tror ni? Jag tror att han har en grov narcissistisk personlighetsstörning. Eftersom jag själv har det så kan jag känna igen mig i mycket hos honom. Fan vad vidrigt det är alltså.

Efter att ha slutat v-logga verkar han nu ha börjat lite i smyg igen? Jag kanske bara har missat att han "gått ut med" att ha börjat igen.
Citera
2017-03-25, 01:55
  #2
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Vad har vi på Casey Neistat?

Är han narcissist? Till vilken grad tror ni? Jag tror att han har en grov narcissistisk personlighetsstörning. Eftersom jag själv har det så kan jag känna igen mig i mycket hos honom. Fan vad vidrigt det är alltså.

Efter att ha slutat v-logga verkar han nu ha börjat lite i smyg igen? Jag kanske bara har missat att han "gått ut med" att ha börjat igen.


Jag tror inte det handlar om Narcissism, han har alltid pysslat med "skapande" reklam/dokumentär OSV. Att han nu börjar dra i gång lite igen är för att han förmodligen har ett släpp på gång och vill mjukstarta alla följare.
Citera
2017-03-25, 02:31
  #3
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Jag tror inte det handlar om Narcissism, han har alltid pysslat med "skapande" reklam/dokumentär OSV. Att han nu börjar dra i gång lite igen är för att han förmodligen har ett släpp på gång och vill mjukstarta alla följare.
Jag menade inte att kopplingen mellan hans återfall i vloggande har specifikt med narcisism att göra. Jag menade mer generellt. Jag har följt honom i över ett år tror jag. Jag tycker om honom men jag har också flera gånger tänkt på hur självgod han verkar var. Det är ju lättare att se när någon annan är det än på sig själv så klart.
Citera
2017-03-25, 02:35
  #4
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Jag menade inte att kopplingen mellan hans återfall i vloggande har specifikt med narcisism att göra. Jag menade mer generellt. Jag har följt honom i över ett år tror jag. Jag tycker om honom men jag har också flera gånger tänkt på hur självgod han verkar var. Det är ju lättare att se när någon annan är det än på sig själv så klart.

Kan även vara så att han vill uppvisa en positiv och självsäker bild.
Det är ju trots allt en rätt liten del av hans vardag man egentligen får se.
Sedan kan man väl även säga att alla i media branschen har en släng av narcissism.
Citera
2017-03-25, 06:50
  #5
Medlem
Han är numera köpt av CNN och har satt ihop ett större team. Klart han kommer tillbaka då dom vill ha valuta för pengarna. Blir spännande att se i vilket format han gör det då han är bland de mest innovativa och populära vloggarna.

Han är politisk och gillar kärringen Clinton vilket drar ner helhetsintrycket dock.

.
Citera
2017-03-25, 07:01
  #6
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Eftersom jag själv har det så kan jag känna igen mig i mycket hos honom. Fan vad vidrigt det är alltså.
Vad är det du känner igen då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback