Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-25, 00:29
  #1
Medlem
Fogsters avatar
Vad tror ni? Kommer islamisterna göra undantag för icke-muslimen Göran den dag dom förverkligar sitt kalifat och inför sharialagar i Sverige?

Citat:
Att Göran Mårtensson den här dagen valde att gå till jobbet i slöja beror på ett färskt domslut i EU-domstolen. Där friades ett belgiskt företag som sparkat en kvinna för att hon burit slöja på jobbet. Domen, som väntas bli vägledande, betyder indirekt att det är okej att förbjuda slöjor på arbetsplatser.

Göran var en av många som blev upprörd av nyheten. Inte minst eftersom han genom jobbet träffar många somaliska och arabiska kvinnor som bär just slöjor. Därför gjorde han sitt klädval för fredagen i ”solidaritet med sina medsystrar”.

http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/...om4560991.aspx
Citera
2017-03-25, 00:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Vad tror ni? Kommer islamisterna göra undantag för icke-muslimen Göran den dag dom förverkligar sitt kalifat och inför sharialagar i Sverige?



http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/...om4560991.aspx

Är transor poppis i Sharialagarna?
Citera
2017-03-25, 00:40
  #3
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogster
Vad tror ni? Kommer islamisterna göra undantag för icke-muslimen Göran den dag dom förverkligar sitt kalifat och inför sharialagar i Sverige?



http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/...om4560991.aspx

Göran är såklart en idiot.
Sådant här beteende är bara kontraproduktivt och leder bara till mer hat och splittring, dessutom förstår jag inte varför idioten väljer slöja, det är ingen "slöjlag" eller lag mot muslimer, det gäller samma sak för alla religiösa symboler
Sen är han ju varken kvinna eller muslim utan bara en idiot som sagt..

Vill Göran markera mot domen, bör han göra det som en normal människa, han är väl troligtvis kristen protestant som de flesta andra i norra och västra europa, då borde han i så fall ta på sig ett halsband med ett kors eller liknande.
Citera
2017-03-25, 00:43
  #4
Medlem
vigillarfittas avatar
Ämnet Göran tas redan upp här : (FB) Beslut i EU : Företag får förbjuda slöja .

Men kanske förtjänar en tråd.

Han ser rent utav förjävlig ut och varje modemedveten hijabi med näsan i vädret måste ju hata honom för detta.

Det Göran sysslar med är lyteskomik och borde resultera i en Fatwa.

Han kommer hur som helst inte kärleksbombas i sociala medier.
Citera
2017-03-25, 00:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Göran är såklart en idiot.
Sådant här beteende är bara kontraproduktivt och leder bara till mer hat och splittring, dessutom förstår jag inte varför idioten väljer slöja, det är ingen "slöjlag" eller lag mot muslimer, det gäller samma sak för alla religiösa symboler
Sen är han ju varken kvinna eller muslim utan bara en idiot som sagt..

Vill Göran markera mot domen, bör han göra det som en normal människa, han är väl troligtvis kristen protestant som de flesta andra i norra och västra europa, då borde han i så fall ta på sig ett halsband med ett kors eller liknande.

Jag tycker det hela var kul, men det var väl kanske inte meningen att verka skrattretande?

Antar att HBQT -frågor egentligen inte var det som avsågs att aktualisera här.

Men vore betydligt fräschare om fler "radikala krafter" tog upp detta med slöjförtyck istället för att solidarisera sig med slöj-bärare.
Citera
2017-03-25, 00:47
  #6
Medlem
informaticss avatar
Det här kan vara det roligaste jag sett på många år. Jag såg idag ett gäng arabiska killar sitta vid en dator och tittade på en artikel med honom och skrattade som jag aldrig hört ett gäng människor skratta förut. Det är ju lite synd om Göran, när det enda han vill är att få fram ett budskap.
Citera
2017-03-25, 00:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Det här kan vara det roligaste jag sett på många år. Jag såg idag ett gäng arabiska killar sitta vid en dator och tittade på en artikel med honom och skrattade som jag aldrig hört ett gäng människor skratta förut. Det är ju lite synd om Göran, när det enda han vill är att få fram ett budskap.

SKRATTETS förlösande kraft...

Humor är ju ofta något himla bra, sedan är ju lite extra lustigt - och konstigt - OM det inte alls avsågs vara roligt. Hur tänkte Göran?
Citera
2017-03-25, 00:52
  #8
Medlem
GenesisPs avatar
Göran är en mycket bra nyttig idiot.

Han tramsar till det för att få vara med i tidningen. När hela frågan är större än en slöja.

Görans lilla bus är mer problematiskt än de muslimer som kan flytta fram sina positioner som en konsekvens av att det finns människor som Göran.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-03-25 kl. 00:56.
Citera
2017-03-25, 00:56
  #9
Medlem
Ryggradsluss avatar
Bra gjort Göran. Cool kille!
Citera
2017-03-25, 00:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Göran är en mycket bra nyttig idiot.

Han tramsar till det för att få vara med i tidningen. När hela frågan är större än en slöja.

Görans lilla bus är mer problematiskt än de muslimer som kan flytta fram sina positioner på grund av detta.

Det ÄR jättekonstigt att så många tycks tro att det bara handlar om ett klädesplagg vilket-som-helst.

Sedan funderar jag dock på om det kan göra nytta "på riktigt" också. Alltså inte nyttig-idiot-fenomenet.
Citera
2017-03-25, 00:59
  #11
Medlem
vigillarfittas avatar
Tidningen NT ringer nu in sin IT-jour. Mystiskt mycket nattliga besök på nt.se.
Citera
2017-03-25, 01:09
  #12
Medlem
Dofternas avatar
Hörru Göran! Det är förbjudet att installera sexgunga på arbetsplatser också. Protestera mot det.

Idiot, säkert väldigt snäll. Men en idiot, kan som sagt lika gärna genomföra protesten med ett kors runt halsen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback