Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-05-01, 16:30
  #49
Medlem
Man kan säga att jag är också ensam men jag har redan planerat min sommar. Jag kommer nämligen vara hemma och läsa böcker och kanske lira nåt på PC eller XBOX. Enda gången jag kommer gå ut är när jag ska handla nåt, lämna/låna böcker samt gå ut med sopor
Citera
2017-08-16, 02:55
  #50
Medlem
Gosifs avatar
Va fan det är underbart sitta inne på sommaren o se film, supa ensam och käka ensam, finns inget bättre.

Sveriges självmords-månad är April, innan sommaren, och lite på senvåren :/
Citera
2017-08-16, 05:34
  #51
Medlem
Bravess avatar
Jag blir mer hatisk på sommaren. Värmen tar knäcken på mig, och alla jävlar som skräner, stökar och stör får mig på riktigt dåligt humör. Blir själagla' när regnet öser ner och folk håller sig lugna inomhus. Jag saknar verkligen den svenska hösten och vintern, det är så tyst och mörkt, och man uppskattar verkligen de få dagar då det faktiskt är soligt.

Det fanns en tid då jag kände en enorm tomhet och ensamhet inombords, men också depression och ångest, och jag kan verkligen hålla med om att sommaren var värsta årstiden. Många blir deprimerade på hösten men jag är precis tvärtom. Det är när det blir varmt och soligt som man förväntas vara så satans social hela tiden, det ska festas och partajas och grillas tillsammans med vänner, släkt och fan och hans moster. Det gav mig bara mer ångest och depressionen blev värre, att tvingas vara social hjälpte inte alls mot ensamheten, snarare tvärtom. Blev alltid på mycket bättre humör när hösten kom, då kunde man bura in sig själv hemma och slippa få telefonsamtal om "obligatoriska" jippon man förväntades dyka upp på, allt var tyst och rogivande. Levande ljus, filtar och is i luften.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback