Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-24, 15:16
  #1
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Hej, idag så blev jag stoppad av polis utan anledning och var tvungen att köra ifrån när han gick fram till min bil. Jag hade kokain i bilen och lite andra saker så jag fegade ur helt enkelt. Han hann inte ens hoppa in i bilen innan jag var två korsningssvängar ifrån så han måste gett upp. Nu så känner jag mig skitstressad: kom han ihåg att kolla regnummer? Hur stor tror ni chansen är att han helt enkelt glömde det och när jag dragit så var det försent? Är ganska nojig för en dörrknackning eller samtal från polisen...
__________________
Senast redigerad av DiamantTjuven 2017-03-24 kl. 15:20.
Citera
2017-03-24, 15:19
  #2
Avstängd
majduns avatar
ja han har ditt reggnummer , du lär höra av de på ett eller annat vis
Citera
2017-03-24, 15:21
  #3
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majdun
ja han har ditt reggnummer , du lär höra av de på ett eller annat vis
Hur vet du det? Är det polisrutin att skriva ner/memorera innan man går ur bilen eller nått?, i så fall är jag körd...
Citera
2017-03-24, 15:22
  #4
Medlem
Servals avatar
Finns ju inga bevis på att du har kört bilen. Säg att du lånade ut bilen till någon men du vet inte vad han heter.

Vad gäller regnummer så läste jag att polisen använder ett system som kallas ANPR (automatisk avläsning av registreringsskyltar.)
__________________
Senast redigerad av Serval 2017-03-24 kl. 15:25.
Citera
2017-03-24, 15:26
  #5
Avstängd
majduns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Hur vet du det? Är det polisrutin att skriva ner/memorera innan man går ur bilen eller nått?, i så fall är jag körd...
de registrerar alltid vilka fordon de tänkt stoppa innan de stoppar dej , så ja du är nog under lupp just nu
Citera
2017-03-24, 15:28
  #6
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Finns ju inga bevis på att du har kört bilen. Säg att du lånade ut bilen till någon men du vet inte vad han heter.

Vad gäller regnummer så läste jag att polisen använder ett system som kallas ANPR (automatisk avläsning av registreringsskyltar.)
Jag har också hört det men jag tror inte att det är så många av deras bilar som har anpr, men i vilket fall så känns det som att jag är körd. Kan inte direkt rensa min lägenhet idag och jag är tidigare dömd så en razzia kan förstöra mitt liv. Kan bara hoppas på att bilen var utan anpr och att snuten var korkad
Citera
2017-03-24, 15:29
  #7
Medlem
mytologis avatar
Släng alternativt knarka upp knarket innan de kommer och knackar på dörren med husrannsakan i högsta hugg!
Citera
2017-03-24, 15:32
  #8
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Släng alternativt knarka upp knarket innan de kommer och knackar på dörren med husrannsakan i högsta hugg!
Asså tror du att knark är det enda jag kommer torska på Eller!? Nej nu blir det till att städa återkommer om hur det gick om jag inte blir häktad eller nått
Citera
2017-03-24, 15:33
  #9
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Jag har också hört det men jag tror inte att det är så många av deras bilar som har anpr, men i vilket fall så känns det som att jag är körd. Kan inte direkt rensa min lägenhet idag och jag är tidigare dömd så en razzia kan förstöra mitt liv. Kan bara hoppas på att bilen var utan anpr och att snuten var korkad
Att rensa in lägenhet borde ha rätt hög prio just nu
Citera
2017-03-24, 15:36
  #10
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Jag har också hört det men jag tror inte att det är så många av deras bilar som har anpr, men i vilket fall så känns det som att jag är körd. Kan inte direkt rensa min lägenhet idag och jag är tidigare dömd så en razzia kan förstöra mitt liv. Kan bara hoppas på att bilen var utan anpr och att snuten var korkad

Är de utan det så antecknar de garanterat registreringsnumret på bilen de stoppar innan de kliver ur bilen. Betänk ifall de skulle bli skjutna av bilföraren utan andra vittnen - klart som fan det är en fördel att de då registrerat vad för bil det är de stoppar - eller ifall bilen de just stannat bränner iväg innan de hinner fram till den.

Dessutom har de garanterat gjort en slagning på regnumret redan innan ni stannade - för att kolla fordonsstatus (av/påställd, skattad, försäkrad, ev körförbud) osv. Och den slagningen registreras i systemet.

Senast slagna bil var den som brände iväg för dem. Och vem äger den bilen?
Jo - DiamantTjuven som bor på adressen blablabla.
Dags för ett hembesök...
Citera
2017-03-24, 15:55
  #11
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamantTjuven
Jag har också hört det men jag tror inte att det är så många av deras bilar som har anpr, men i vilket fall så känns det som att jag är körd. Kan inte direkt rensa min lägenhet idag och jag är tidigare dömd så en razzia kan förstöra mitt liv. Kan bara hoppas på att bilen var utan anpr och att snuten var korkad
Du är tidigare dömd och förvånas av att du blir stoppad "utan anledning"? Tydligen ett väldigt korrekt beslut av polisen och uppenbarligen inte utan anledning.
Citera
2017-03-24, 16:48
  #12
Medlem
DiamantTjuvens avatar
Lägenhet stress städad, inget polisbesök än! Ligger snuten på latsidan eller har jag klarat mig?!?! Tänker i vilket fall ställa bilen åt helvete och neka att jag körde om de knackar, tror att jag kan klara mig, någon som hittar hål i den teorin?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback