Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 14:18
  #1
Medlem
V-rocks avatar
Eftersom det inte verkar finnas en tråd för den i mitt tyckte roligaste podcasten på svenska så startar jag en.

Upplägget är ganska enkelt, David med en bisittare och en gäst funderar över och driver med riktigt små eller onödiga nyheter som lyssnarna skickar in. Självklart varierar roligheterna beroende på gäst men tycker att det alltid brukar bli kul även med folk som Petra Mede som är antihumor för mig.

Just lyssnat på dagens live avsnitt från Göteborg och det vart riktigt lyckat. Ger mig lite hopp inför live avsnittet från sthlm. Hade gått på det live om inte kakan Hermanssons var en av gästerna (ännu tråkigare än Petra och hatisk på det). Men ibland kan kontraster dra fram mycket humor så ska inte drömma ut det helt på förhand.

Hursomhelst är dom vanliga avsnitten runt halvtimmen och kommer ut på fredagar. Jag brukar lyssna på den på väg hem ifrån jobbet och skratta in helgen. Finns rätt många avsnitt ute men rekommenderar speciellt avsnitten där David pappa är bisittare. Gammalt knep vid det här laget men han är underbart akademiskt småvirrig med skumma indiska barndomsminnen.

Nån annan än jag som lyssnar eller till och med skickat in nyheter till programmet?
Citera
2017-03-24, 21:38
  #2
Medlem
Kebabfysikers avatar
Förekommer det moderatskämt?
Citera
2017-03-25, 19:27
  #3
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag har lyssnat sen start och tycker att podden förmodligen är den bästa som finns i Sverige just nu. Den är inte pretentiös som Alex och Sigges eller pladdrig som Filip och Fredriks, utan ganska rakt på sak och okonstlad. Nackdelarna är att kvalitén på bisittarna varierar kraftigt och att den förmodligen borde heta något annat. Podcasten handlar ju inte alls om David Batra.

En av de absoluta höjdpunkterna så här långt var när Felix Herngren var gäst och man avhandlade nyheter som "Polis kallades till äldreboende efter bråk - vittnena mindes ingenting" och "Blind i slagsmål med döv".
Citera
2017-07-29, 16:01
  #4
Medlem
Jag tycker den är ganska tråkig.


Men det borde de flesta begripa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback