Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 13:09
  #1
Medlem
Hej jag och mina två kompisar funderar på åka till Egypten (bra dykning) yay
Men vet ni mer om det är säkert att åka dit? eller om det fortfarande är massa oroligheter där?
Bör vi välja någonting annat?

Vi vill inte åka bort till Asien då vi bara ska vara borta ca 1 vecka 10 dagar. Några tips på andra bra resmål med fin dykning?
Citera
2017-03-24, 13:34
  #2
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myberg
Hej jag och mina två kompisar funderar på åka till Egypten (bra dykning) yay
Men vet ni mer om det är säkert att åka dit? eller om det fortfarande är massa oroligheter där?
Bör vi välja någonting annat?

Vi vill inte åka bort till Asien då vi bara ska vara borta ca 1 vecka 10 dagar. Några tips på andra bra resmål med fin dykning?

Man bör undvika gränsområdena mot Libyen och Sudan, men där lär ni näppeligen hamna om dykning är er syssla. Så nej, med normal försiktighet så är det ingen fara även om risken för terrordåd är förhöjd, men det är den i Thailand också.
Citera
2017-03-24, 17:33
  #3
Medlem
Du kan nog åka och känna dig trygg till egypten samma med asien hoppas ni får en bra resa!
Citera
2017-03-24, 17:45
  #4
Medlem
Novus4212s avatar
Du kan känna dig helt lugn i tex Hurghada.
Citera
2017-05-12, 14:28
  #5
Medlem
mjukmjukares avatar
Egypten är alltid lite oroligt "på fel plats". Gränsorter.
Och undantagsvis på ngn turistort, då i synnerhet i norr. Men sällan.
Har dykt en del i Egypten och har inte känt mig orolig.
Även Kairo är soft om du bara inte ger dig in i stora folksamlingar där magkänslan känner tvivel.
Främst kvällar, brinnande däck och förnimmelse av tårgas är ett tecken....

Märkligt nog har jag varit som mest orolig när vi åkt buss med militäreskort, för då känns man så utpekad och synlig som ett möjligt mål för en attack.

Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2824047

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback