Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 11:08
  #1
Medlem
Undrar som tråden lyder, vad ligger ni på per dag?
Relevant om ni ligger på kcal över/underskott såklart.

Själv försöker jag alltid ha som mål att nå 200g protte, de dagar jag ätit dåligt brukar jag få rejält med proteinångest Någon som känner igen?

Ligger i regel alltid på överskott, vilket jag antar de flesta som kurar gör.
Leder till en annan fråga dock; innan jag hoppa på kuren va jag sugen på att deffa, just nu not so much. Men om man skulle vilja deffa lite till sommaren, bör man vänta till efter kuren eller kan man göra det i slutet av kuren?

Rent spontant tänker jag att man kanske tappar snuskigt mycket muskler om man ska hoppa på en deff precis efter man kliver av, känns som det vore jäkligt dumt?
Citera
2017-03-24, 11:22
  #2
Medlem
TotalT1s avatar
Det finns mycket studier om proteinintag och rekommendationer, men dessa är för rena individer, och som alla vet förändras fysiologin i kroppen när man tillför extra testo. Det känns logiskt att när man kurar, inte ska begränsa sitt proteinintag, med tanke på hur otroligt mycket snabbare man syntiserar aminosyror då. Jag ökar hellre proteinet än kolhydrater under kur. 300g+, omkring 50g fett och resterande kolhydrater.
Citera
2017-03-24, 11:33
  #3
Medlem
I teorin behöver man -mindre- protein när man käkar AAS än när man är ren, eftersom AAS höjer effektiviteten på hur kroppen behandlar och tar upp protein. Däremot höjs rimligen "taket" på hur mycket protein som kan användas till muskeluppbyggnad också. Hur mycket effekterna tar ut varandra och vad som faktiskt är optimalt intag när man inte är ren, är det ingen som vet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback