Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-25, 23:25
  #97
Medlem
antalpromilles avatar
Personligen tror jag att de flesta, liksom jag själv, som inte har råd att köpa en ny el-bil istället kommer se till att ens äldre miljömonster håller längre. Sämre för miljön och inte alls vad politikerna vill eller har tänkt sig!

Steffe, alla har inte en månadslön på över 150.000kr.
Citera
2017-03-25, 23:33
  #98
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Personligen tror jag att de flesta, liksom jag själv, som inte har råd att köpa en ny el-bil istället kommer se till att ens äldre miljömonster håller längre. Sämre för miljön och inte alls vad politikerna vill eller har tänkt sig!

Steffe, alla har inte en månadslön på över 150.000kr.

Varför dillar du om elbilar, vad hindrar dig att köpa dig en vanlig jävla bil?

Bilar som släpper ut max 95 gram kommer inte få högre skatt, och nu har jag även sett vad en vanlig VW Golf som släpper ut 107 gram ska kosta, den nya skatten blir hela 850 kronor per år!!!

Har du inte råd att betala 850 kronor per år i bilskatt så har du nog inte heller råd att köpa en ny bil.
Citera
2017-03-25, 23:41
  #99
Medlem
AmaiLiuIVs avatar
Jag hörde att pengarna som ska stjälas från bilägarna nästan uteslutande ska användas till att bekosta invandringen av muslimska män. Kan det ligga någon sanning i det?
Citera
2017-03-25, 23:45
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiuIV
Jag hörde att pengarna som ska stjälas från bilägarna nästan uteslutande ska användas till att bekosta invandringen av muslimska män. Kan det ligga någon sanning i det?

Nä, det stämmer inte, däremot ska skatterna höjas pga vi inte klarar av invandringens kostnader.
Citera
2017-03-25, 23:48
  #101
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiuIV
Jag hörde att pengarna som ska stjälas från bilägarna nästan uteslutande ska användas till att bekosta invandringen av muslimska män. Kan det ligga någon sanning i det?
Nej, det ligger ingen sanning i det.
Måste du förstöra tråden med att dra upp en massa högerextrema myter?
Sluta nu upp med att sprida er jävla rasism överallt, detta delforum handlar om bilar och inget annat!
Citera
2017-03-25, 23:56
  #102
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Skatterna i Sverige måste bli punktskatter där miljöskatter går till satsningar inom miljön, alkoholskatter till vård inom alkoholskador, vägskatt till renovering och nya vägar osv. osv. Detta är enbart en ny skatt som kommer döljas i det svarta hål som invandringens kostnader ligger i. Vi måste helt enkelt betala mer för invandringen - så enkelt är det...
Citera
2017-03-26, 00:04
  #103
Medlem
AmaiLiuIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, det ligger ingen sanning i det.
Måste du förstöra tråden med att dra upp en massa högerextrema myter?
Sluta nu upp med att sprida er jävla rasism överallt, detta delforum handlar om bilar och inget annat!
Det är väl en otroligt relevant fråga, det har ju nyligen visat sig att pengar från bla trängselskatt har gått direkt till azylköret.

Är det för mycket begärt tycker du att det ska redovisas exakt vad pengarna går till?
Citera
2017-03-26, 00:20
  #104
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiuIV
Det är väl en otroligt relevant fråga, det har ju nyligen visat sig att pengar från bla trängselskatt har gått direkt till azylköret.

Är det för mycket begärt tycker du att det ska redovisas exakt vad pengarna går till?

Jo, att det redovisas vart pengarna går tycker jag bra, så ska det vara också.

Men rasismen och de främlingsfientliga inläggen som skrivs här är inte okej, det är inte okej någonstans, och framförallt inte här i forumet där vi snackar bilar.
Det är så tråkigt att alltid behöva läsa dessa rasistiska inlägg, kan vi inte bara snacka om bilar, trafik och hästkrafter här i stället???
Citera
2017-03-26, 01:21
  #105
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jo, att det redovisas vart pengarna går tycker jag bra, så ska det vara också.

Men rasismen och de främlingsfientliga inläggen som skrivs här är inte okej, det är inte okej någonstans, och framförallt inte här i forumet där vi snackar bilar.
Det är så tråkigt att alltid behöva läsa dessa rasistiska inlägg, kan vi inte bara snacka om bilar, trafik och hästkrafter här i stället???

Folk måste ju ta ut sin frustration nån stans...

Dessutom vill ju inte alla åka i en undermotoriserad VW Golf. Vissa vill ha och behöver ha en större sjusittsig bil, eller en rejäl dragbil till hästsläp och husvagn.

Men egentligen existerar ju inget problem för dom som sitter på pengar. Dom köper sig fria från miljösnacket och behöver inte alls köpa en 107 gram VW Golf.
Och dom som inte har några pengar, dom fortsätter att köra 15 år gammal bil.

Så varför diskuterar vi ens?




Alltihop är ju ett jävla ekorrhjul...
Skatterna höjs, folk kräver högre lön, skatterna höjs, folk kräver högre lön, skatterna höjs, folk kräver högre lön... Ja det kommer att se precis likadant ut den dagen jag får min pension om 25 år.
Enda skillnaden är att lönebeloppen och skattebeloppen kommer att vara högre.

Ja egentligen finns det ju inget problem. Förutom att klyftorna ökar.

Jag minns när jag betalade 670 kr i vägskatt på en Volvo 745, då tyckte man det var onödigt mycket, men folk vänjer sig och man kommer att vänja sig även vid skatter på 10000 kr.

Men Hade politikerna menat allvar med miljöpratet så hade dom satt ett förbud !!!

Ett förbud mot att sälja bilar med mer än ett visst utsläpp per km. Typ 95 gram. Från ett visst datum.


Ungefär samma sak som rökning... Man höjer skatterna och trycker upp cigarettpaket med fula bilder och så slår man sig för bröstet och tänker att nu var vi duktiga och så gapar man lite om hur farligt det är att röka.

Hade man VERKLIGEN menat allvar så hade man lagt ett förbud mot försäljning av cigaretter innanför landets gränser !!!

Men just det!!!! Då får ju inte femprocentspartierna in några skattepengar att bränna på ren godhetsnarkomani.

Om man verkligen tror att alla dessa små skattehöjningar är för miljön så har man verkligen lurats av Löfvens lakejer och deras propagandamaskin.
Citera
2017-03-26, 05:57
  #106
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Ja jävlar. För våra miljöinsatser räddar klotet.

Tur nog kompenserar väl fraktfartygen som kommer hit med miljövänliga bilar med sitt utsläpp.
Citera
2017-03-26, 06:14
  #107
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jo, att det redovisas vart pengarna går tycker jag bra, så ska det vara också.

Men rasismen och de främlingsfientliga inläggen som skrivs här är inte okej, det är inte okej någonstans, och framförallt inte här i forumet där vi snackar bilar.
Det är så tråkigt att alltid behöva läsa dessa rasistiska inlägg, kan vi inte bara snacka om bilar, trafik och hästkrafter här i stället???

Om man nu vill verka för en bra miljö så kan man ju ta bort 10% av bilarna i Malmö ur trafik direkt.
Detta innebär en direkt minskning av utsläppen.
(I motsvarande grad hade man kunnat ta bort en massa bilar i Stockholm och Göteborg)

Men i vanlig ordning handlar det här inte om miljön ö.h.t.

Det handlar om att pungslå laglydiga invånare med extra skatter medan man låter kriminella invånare komma undan.
Citera
2017-03-26, 07:30
  #108
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Vilka med sverige jämförbara länder avser du då?

Jag ser mycket hellre rejäla skattehöjningar på bilar och bränsle (trots att jag äger en dieselbil) än höjningar av inkomstsskatten. Den förra är mycket enklare att som individ påverka än den senare...

Det är inte så att behovet försvinner bara man skiter i att genomföra en höjning - istället kommer det då nya förslag på höjningar på andra områden. Kulorna skall in.

Balt staterna, tycker vi kan sluta subventionera SL kortet i stället Massor med skatte pengar försvinner dit.

Du menar att inkomstskattehöjning som drabbar alla är sämre än en som bara drabbar bilägarna, är du helt slut i huvudet? På riktigt finns såna som dig?
Detta är maktens sista ryck för att tvinga in människor i storstaden o pressa ut det sista av bostadspriserna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback