Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-25, 09:43
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Det står: "EgenSajt är billigast på domäner i Sverige och det ingår också fullständig domänhantering och e-postvidarebefodringar är helt gratis." Innebär det att jag måste koppla den till en annan e-posttjänst först? Det är delvis det jag vill slippa, nämligen...
Nej. Jag har en .se domän inklusive e-post på EgenSajt, har aldrig behövt vidarebefordra något.

http://imgur.com/a/GZst8
Steg 1. Aktivera e-post på en domän.
Steg 2. Sätta upp e-post i kontrollpanelen.
__________________
Senast redigerad av Elysia 2017-03-25 kl. 10:01.
Citera
2017-03-26, 01:47
  #14
Medlem
NineLightsOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Stabiliten är ofta ganska dålig på en egen server hemma. Internetuppkopplingen hemma har väldigt låga SLA:er. Det är sällan man har redundanta linor, dieselverk och UPS hemma. Kostnaden drar lätt iväg om man vill ha hög uptime.

Utöver ovanstående så är det en billig lösning. Särskilt om man kör en Raspberry Pi. Då är inköps- och elkostnad försvinnande liten.
Som sagt det enda givna kriteriet var priset, och då finns det ju tom gratis domäntjänster.

Men om vi nu ska snacka kostnader, har vi glömt en tung post - routern! Jag har en egen server och den sitter i en 399kronors router från mediamarket och den måste man cache-tömma var 48:e timma (eller kanske inte riktigt så ofta men jag har en massa datorer i den och de används). Men man kan köpa routrar som tömmer sig själva + dyndns ska man ju ha oxo om man vill titulera sig som någorlunda seriös. En värsting AI-router som tömmer sig själv kostar åtminstone 1500kronors.
Citera
2017-03-26, 09:10
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NineLightsOut
Jag har en egen server och den sitter i en 399kronors router från mediamarket och den måste man cache-tömma var 48:e timma (eller kanske inte riktigt så ofta men jag har en massa datorer i den och de används). Men man kan köpa routrar som tömmer sig själva + dyndns ska man ju ha oxo om man vill titulera sig som någorlunda seriös.
Det där har jag inte hört talas om. Varför måste man cache-tömma regelbundet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback