Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-28, 02:42
  #13
Medlem
Hegernatarens avatar
Oj oj, så många bra svar, jag tackar er för att ni väntat tålmodigt på mitt återkommande, haft fullt upp med barnuppfostran och att planera hur niggers ska få vatten.
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Vore det inte bättre om du ser till att ta hand om de barn du redan har?

Inse fakta: Ett turbulent liv med skilsmässa på skilsmässa, är en allt annat än idealisk miljö att uppfostra barn i. Å andra sidan, om nu Jango Fett klarade skivan, så borde väl du också fixa det.
Jag är rädd att jag tyvärr redan misslyckats med nuvarande barn. Exempelvis kom den äldsta här om dan hem med sin nya flickvän. Jag var givetvis stolt över honom i en sekund, sen kommer han dragandes hem med en negress! Givetvis körde jag iväg människoapan och skällde ut rasförrädaren, men innerst inne kände jag en djup skam över vad det blivit av honom

Ja Jango Fett hade ett turbulent liv, men hans son var en klon så det lyckades ändå, så jag antar att det styrker tesen.

Du har nog dock rätt att jag borde ge en sådan klon stabilitet. Istället för att lämna honom i fostermoderns vård ska jag ta med honom på alla mina äventyr, precis som Jango Fett!
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Frågan är om man kan älska någon annan än sig själv om man som du lider av narcissism?
Tycket att anklagelsen om narcissim är orättvis, det är ju helt enkelt sant att jag hade förmodligen fått bättre barn om de rakt av var kloner av mig själv. Saken är att jag alltid valt fruar efter utseende istället för intelligens. Men vad ska man göra, jag förtjänar vackra fruar, det är bara synd att det inte är förenligt med bra modersgener. I vart fall inte mitt eget fel. Mina gener är perfekta och när kloning blir lagligt ska jag bevisa det

Sedan är det väl klart att man älskar en klon mer? Man älskar ju sina barn för att de är till 50% en själv, så därför älskar man dem till 50%. Om de då vore till 100% en själv! Då hade man ju älskat dem till 100%! Jag blir nästan tårögd av att tänka på det och vill redan nu omfamna något som är 100% mig själv

Inte fan gör det mig till narcissist!
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Ja självklart skulle du kunna uppfostra en klon av dig själv. Det handlar om förhållanden mellan människor, och inte gener. Underskatta inte det.

Du skulle till och med kunna motivera dig själv genom att prata med dig själv. Men om en annan människa ger dig samma motivation så blir den starkare, även om det vore en klon av dig själv.
Men om så är fallet så hade väl alla mina barn varit perfekta eftersom de har mig till far? Nej något måste fela och det något kan bara vara gener. Det enda är väl att jag endast är hemma totalt 6 månader om året eftersom jag jobbar utomlands resten av året med olika projekt, men nog borde väl min närvaro halva året vara nog för att återställa eventuell skada deras mödrar kan göra? Jag är trots allt alltid väldigt sträng mot barnen när jag väl är hemma och har alltid varit noga med att de visat proper respekt mot mig.

Jag vet inte riktigt hur du menar med den andra meningen. Jag är inte ute efter motivation, utan efter en avkomma som jag är helt nöjd med. Någon jag kan titta i ögonen och säga: "Jag är stolt över dig min son!" Inte som de oduglingar jag just nu har
Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Det här kan bara bli bra! Män växer nämligen igenom motgångar och utmaningar!
Klonar du dig själv så kommer ni ha mycket att tävla om, iom det kommer även du att växa dig starkare och slutligen når ni nog gud-status och säkrar er plats i Valhall!
(Vet inte säkert om kloner tillåts, men å andra sidan är alla lika värda!)

I'd say go for it!
Jag gillar din attityd! Vet inte med gudstatusen, men jag skulle helt klart vilja skapa en hel dynasti av perfekta kloner som alla vördar mig som sin anfader och genetiska mall, så kanske inte långt ifrån!

Nog växer en man av utmaningar! Och ännu fler män kommer att växa fram när jag övervunnit dem! Tänk själv vad fantastiskt det vore med flera tusen Hegernatare!

Nu gick jag verkligen igång! Jag måste antingen hitta ett land som tillåter kloning eller kämpa för denna grundläggande mänskliga rättighet!

Funderar på att boka en turistresa till Nordkorea och fråga guiderna där ifall man kan klona sig, sedan kommer jag hem igen med ett barn och låtsas att det barnet skänktes mig ifrån ovan! Den biten är inget problem. Myndighetspersoner är totala spån och jag skulle enkelt kunna lura i dem att det var så
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
12 barn tror jag inte ett skit på ok.

Tveksamt att du har ens ett.

Men ja jag tror du är smartare och snyggare än genomsnittet. Genomsnittet är så jävla fula och korkade så något annat vore tragiskt.

Som svar tror jag det hade fungerat bra med att uppfostra sin klon. Men den hade kunna få en helt annan personlighet eftersom den inte upplevt samma. Men visst hade det varit ett kul experiment.
Ja, jag förutsättet att det kan få en annan personlighet, men mina andra barn har ännu mer annorlunda (felaktig) personlighet, så det kan väl knappast bli värre? Mitt egna barn kom dragandes hem med en negress! Outhärdligt!

Vad som räknas är ju att barnet får en utmärkt genetisk grund att stå på!

Åter, tack för alla kommentarer. Notera dock att jag inte ser detta som ett experiment, utan det handlar om en uppriktig önskan om att lyckas skapa den perfekta avkomman och jag tror att kloning är enda möjligheten!

En fråga som kanske inte behandlats riktigt är just huruvida man skulle kunna uppfostra denna klon väl? Tänk er själva att ni hade en klon, hur väl skulle ni uppfostra den tror ni?

Ett sidoperspektiv är väl kanske hurivida gener eller miljö är viktigast? Mina personliga erfarenheter sig mig att gener antagligen är det viktigaste. Det är en empirisk slutsats baserad på hur misslyckade mina andra barn blivit, trots gedigen uppfostran och dyra pengar spenderade på sexiga barnflickor, plus att jag har min personliga livsåskådning som säger mig att folk är som de är på grund av gener och gener allena.
__________________
Senast redigerad av Hegernataren 2017-03-28 kl. 02:44.
Citera
2017-03-28, 07:25
  #14
Avstängd
Ja, jag också att du har störst chans att hitta någon lösning Asien. Där ser nämligen alla likadana ut!
Citera
2017-03-29, 01:10
  #15
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Ja, jag också att du har störst chans att hitta någon lösning Asien. Där ser nämligen alla likadana ut!
Jag skulle aldrig röra en smutsig mongoloid om det är det du tror. Jag vill ha en klon av mig själv, inte ett bisarrt missfoster med halvsnea ögon!
Citera
2017-03-29, 12:54
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Jag skulle aldrig röra en smutsig mongoloid om det är det du tror. Jag vill ha en klon av mig själv, inte ett bisarrt missfoster med halvsnea ögon!

Absolut. Heil Hitler!

Tänkte mer att dom har möjligheten till kloning där då alla ser likadana ut.
Citera
2017-03-29, 13:45
  #17
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Absolut. Heil Hitler!

Tänkte mer att dom har möjligheten till kloning där då alla ser likadana ut.
Ojojoj, jag ber så mycket om ursäkt! Du har ju helt rätt! De kanske är "naturliga" kloner? Lite som hur insekter är exakta genetiska kopior?

Dock är insekter dåliga föräldrar

Men det stämmer faktiskt att asiater uppfostrar sina ungar som om de vore kloner, så därmed finns det en mall att studera!

Heil Hitler och tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback