Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 21:17
  #1
Medlem
wheelymans avatar
Börjar bli lite rastlös av att bara sitta hemma själv...
Bröt upp med mina gamla "vänner" då jag vill bli ren från drogerna.
Har varit ren sen Augusti 2016 och kommer fortsätta med det

Pluggar lite smått, just nu en gymnasiekurs på komvux och ska börja plugga på heltid till hösten eller våren.
Gift o fyller 23 år.

Ge snälla inte tipset att gå ut på krogen då jag inte dricker alkohol heller
Citera
2017-03-23, 21:19
  #2
Medlem
Kommer nog bli enklare när du börjar plugga om du satsar på att försöka skapa något socialt med andra studenter.

Hur ser det ut med frugan? Några av hennes vänner, och deras vänner, ut o käka eller nått sånt tillsammans ett större gäng så du får chansen o snacka med lite nya ansikten som du kanske kan lära känna privat med tiden?
Citera
2017-03-23, 21:19
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wheelyman
Börjar bli lite rastlös av att bara sitta hemma själv...
Bröt upp med mina gamla "vänner" då jag vill bli ren från drogerna.
Har varit ren sen Augusti 2016 och kommer fortsätta med det

Pluggar lite smått, just nu en gymnasiekurs på komvux och ska börja plugga på heltid till hösten eller våren.
Gift o fyller 23 år.

Ge snälla inte tipset att gå ut på krogen då jag inte dricker alkohol heller


Skaffa en hobby eller börja med någon sport.
Citera
2017-03-23, 21:27
  #4
Avstängd
Testa att prata lite lätt med folk, folk är nämligen jävligt trevliga! Sen om du hittar någon du klickar med så fråga efter hans/hennes namn. Ge inte ditt, säg att det är trevligt att träffas. Får du frågan tillbaka så utbyt nummer!

Håll dig borta från folk som drogar om du inte är jävligt kung på att säga nej.
__________________
Senast redigerad av Werefore 2017-03-23 kl. 21:29.
Citera
2017-03-23, 21:30
  #5
Medlem
wheelymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Kommer nog bli enklare när du börjar plugga om du satsar på att försöka skapa något socialt med andra studenter.

Hur ser det ut med frugan? Några av hennes vänner, och deras vänner, ut o käka eller nått sånt tillsammans ett större gäng så du får chansen o snacka med lite nya ansikten som du kanske kan lära känna privat med tiden?

Folket som jag träffat hittills har bara varit allmänt efterblivna och många pundar
Det är ju en idé som kanske skulle funka, dock är hennes tjejer singlar eller så har dom killar som inte vill ha nya folk runt sig som jag förstått.

Men ska snacka med henne när hon kommer hem
Citera
2017-03-23, 21:35
  #6
Medlem
wheelymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHellis
Skaffa en hobby eller börja med någon sport.

Tränar mycket på gym redan
Då jag är förlamad från naveln så är tyvärr övriga sportalternativ för långt bort

Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Testa att prata lite lätt med folk, folk är nämligen jävligt trevliga! Sen om du hittar någon du klickar med så fråga efter hans/hennes namn. Ge inte ditt, säg att det är trevligt att träffas. Får du frågan tillbaka så utbyt nummer!

Håll dig borta från folk som drogar om du inte är jävligt kung på att säga nej.

Ja det finns mycket trevliga folk där ute stöter dock aldrig på dem
Nä du, kommer aldrig umgås med sånt folk igen, deras vett är som bortblåst
Citera
2017-03-23, 22:21
  #7
Medlem
EghtLeggeds avatar
Vart bor du någonstans ?
Om det är nära Stockholm så får du gärna kontakta mig ☺.
Citera
2017-03-23, 22:23
  #8
Medlem
Ts var bor du? Jag kan gärna bli din vän. Pma mig så snackar vi mer.
Citera
2017-03-24, 07:03
  #9
Moderator
evilhoneys avatar
Skaffa en hobby eller engagera dig i något. Det svåraste i att träffa nya vänner är ofta vart man helt enkelt träffar nya personer och det är ofta genom att göra något nytt.
Börja med att fundera på vad du tycker är kul eller du vill lära dig med om, det finns sjukt många saker man kan göra när man bara hittar en inriktning.

Du skriver att du pluggar och ska fortsätta plugga i höst; det är ju ett grymt bra ställe att träffa massor av nya folk på; om nån verkar trevlig så fråga om ni ska ta en kaffe eller nåt och bara ta det som det kommer. =)
Citera
2017-03-24, 09:26
  #10
Medlem
wheelymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Vart bor du någonstans ?
Om det är nära Stockholm så får du gärna kontakta mig ☺.

Bor i Uddevalla 8 mil norr om Göteborg
Man kan ju alltid skriva! Skriver pm

Citat:
Ursprungligen postat av Teppe88
Ts var bor du? Jag kan gärna bli din vän. Pma mig så snackar vi mer.

Skriver pm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback