Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 21:01
  #1
Medlem
https://www.siba.se/dator/barbara-da...d0007mx-130617

ovanstående laptop som har en i5 processor samt 128gb Ssd. 3999kr. Är inte så tekniskt kunnig. Men vad tycker ni? Jag har 14 dagars ångerrätt.

Syftet med datorn är att kunna spela lite enklare spel, streama film på bästa kvalité samt surfa utan lag.
Duger denna?
Citera
2017-03-23, 21:06
  #2
Medlem
Mja, jag skulle då inte rekommendera denna till någon. Även om du ska köra billiga spel så är det där INTEL HD GRAPHICS helt värdelöst. Du skulle kunna få en likvärdig från Kina för 1-2k tror jag. Satsa på något bättre är då mitt tips.
Citera
2017-03-23, 21:18
  #3
Medlem
Tripportreats avatar
Vad menar du med enklare spel? Den där kommer du inte kunna lira särskilt tunga spel på, i5 kommer räcka långt när det kommer till film och surf så det kommer fungera bra.

//Tripportreat
Citera
2017-03-23, 21:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Mja, jag skulle då inte rekommendera denna till någon. Även om du ska köra billiga spel så är det där INTEL HD GRAPHICS helt värdelöst. Du skulle kunna få en likvärdig från Kina för 1-2k tror jag. Satsa på något bättre är då mitt tips.

Med 4 GB ddr4 och 128 GB Ssd? Länka gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Vad menar du med enklare spel? Den där kommer du inte kunna lira särskilt tunga spel på, i5 kommer räcka långt när det kommer till film och surf så det kommer fungera bra.

//Tripportreat

Behöver inte vara tunga spel. League of legends med medel grafik inställningar. Eller youtube klipp 4K HD. Klarar den av det?
Citera
2017-03-23, 21:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Med 4 GB ddr4 och 128 GB Ssd? Länka gärna.



Behöver inte vara tunga spel. League of legends med medel grafik inställningar. Eller youtube klipp 4K HD. Klarar den av det?


Har ingen ork att söka för tillfället tyvärr. Du kan ju kika runt på aliexpress och liknande sidor.

Jag tvivlar att den skulle göra det bra iaf. Men är du inte så kräsen över lagg så. Den laptopen är hur som helst alldeles för dyr med tanke på vad den levererar.
Citera
2017-03-23, 21:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Har ingen ork att söka för tillfället tyvärr. Du kan ju kika runt på aliexpress och liknande sidor.

Jag tvivlar att den skulle göra det bra iaf. Men är du inte så kräsen över lagg så. Den laptopen är hur som helst alldeles för dyr med tanke på vad den levererar.

Finns det någon bättre i samma prisklass?
Citera
2017-03-23, 22:37
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Den kommer att klara typ Source-spel, Diablo 3 och Starcraft 2 på lägre inställningar. 4K på Youtube? Kanske.

Det är ju ungefär samma hårdvara som i en Macbook Air tidigt 2014. Jag vet inte om det är för att mitt internet är för långsamt eller om det är datorn som är för kass men 4K fungerar "sådär".

Det är en helt okej dator för pengarna. Visst kanske du kan få något från Kina för betydligt mindre men samtidigt så blir det ju inget svenskt tangentbord och ett jävla jobb om den går sönder. Man betalar ju även för bekvämligheten att få med sig sin sak hem när man har betalat och för att kunna lämna in den rakt över disk om den går sönder.
Citera
2017-03-24, 01:08
  #8
Medlem
Tripportreats avatar
Jag tror inte du kommer hitta en dator för 4000:- som fixar det.

Datorn du länkar till ser väl prisvärd ut men du letar som sagt i en för låg prisklass sett till dina krav.

//Tripportreat
Citera
2017-03-24, 01:42
  #9
Medlem
BigFatCones avatar
Samma processor, samma grafikkrets: https://www.youtube.com/watch?v=IZ9ZCxs1iuc

Det verkar ju fungera att spela LoL i alla fall. 4K tror jag dock som sagt bara är att glömma. Min dator har liknande prestanda och det 4K-klipp jag laddade ner gick helt enkelt inte att spela upp, det hackade rejält. Men 1440p fungerar utan problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback