Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-23, 21:11
  #13
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartEk
Jag kan inte påminna mig att jag sett någon film där man tankar bilen heller, men jag har sett en herrans massa biljakter utan att dom får soppatorsk. Sån jävla tur dom måste ha
Både bovar och poliser.

Gäller att alltid ha mycket i tanken ifall en oförutsedd jakt händer eller om man måste smita iväg. Handlar om framförhållning och planering från båda sidorna
Citera
2017-03-23, 21:33
  #14
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartEk
Jag kan inte påminna mig att jag sett någon film där man tankar bilen heller, men jag har sett en herrans massa biljakter utan att dom får soppatorsk. Sån jävla tur dom måste ha
Både bovar och poliser.


Har nån film i minne, ish "Irländska rebeller " där det är en slowmo biljakt, rebellerna stannar och drar upp en dunk bensin, tankar och fortsätter.
Poliserna får nöja sig med soppatorsk ute i terrängen.
Citera
2017-03-23, 21:51
  #15
Medlem
Fnissturkens avatar
Här stryps en kille unde kontrollerade former av Gina Carano: http://youtu.be/n38fLoH540Q

Det går väldigt fort och tyst, några sekunder och så är han borta.
__________________
Senast redigerad av Fnissturken 2017-03-23 kl. 21:55.
Citera
2017-03-23, 23:04
  #16
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Här stryps en kille unde kontrollerade former av Gina Carano: http://youtu.be/n38fLoH540Q

Det går väldigt fort och tyst, några sekunder och så är han borta.


Även om det är under kontrollerade former.
Är det helt safe?
Känn ju nånstans som om försökskaninen kan få bestående skador efter experimentet.
Eller är det bara ... ja säkert.
Citera
2017-03-25, 00:09
  #17
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Även om det är under kontrollerade former.
Är det helt safe?
Känn ju nånstans som om försökskaninen kan få bestående skador efter experimentet.
Eller är det bara ... ja säkert.
Man stryper inte luftflödet, man stryper blodflödet till hjärnan så att den stänger av på några sekunder. Det är fullständigt ofarligt om man släpper så fort personen slocknar, håller man länge är det naturligtvis farligt.
Citera
2017-03-27, 15:12
  #18
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Även om det är under kontrollerade former.
Är det helt safe?
Känn ju nånstans som om försökskaninen kan få bestående skador efter experimentet.
Eller är det bara ... ja säkert.
Jag kan inte räkna antalet gånger jag har slocknat på liknande sätt och jag har inte fått några - vad jag vet - permanenta skador.

Men det gäller att man släpper så fort personen är medvetslös. Därefter är varje sekund ovärderlig.
Citera
2017-03-27, 15:42
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Jag kan inte räkna antalet gånger jag har slocknat på liknande sätt och jag har inte fått några - vad jag vet - permanenta skador.

Men det gäller att man släpper så fort personen är medvetslös. Därefter är varje sekund ovärderlig.
Sedan är det ju viktigt att man får vakna lite mjukt med Gina Carano - så mycket tråkigare att vakna ensam på hårt betonggolv
Citera
2017-03-27, 18:51
  #20
Medlem
l150s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Jag kan inte räkna antalet gånger jag har slocknat på liknande sätt och jag har inte fått några - vad jag vet - permanenta skador.

Men det gäller att man släpper så fort personen är medvetslös. Därefter är varje sekund ovärderlig.

Där ser man, tack för svar.
Hur känns det sen när du kvicknar till?
Citera
2017-03-27, 18:56
  #21
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l150
Där ser man, tack för svar.
Hur känns det sen när du kvicknar till?
Första gången man gör det, eller första gången på länge - när man är ovan helt enkelt, så känns det ungefär som efter en överdos. Man vet inte var man är, man tror att man har blivit slagen i huvudet, förgiftad, nerdrogad eller liknande, och upplever brutal förvirring.

När man tar sitt första andetag så får man en tillfällig euforikick när hjärnan får syre igen. Fysiskt återhämtar man sig väldigt snabbt. Det tar kanske max en halv minut innan man är på fötter igen.

Är man van så känns det som att man har sovit litegrann. Det känns oftast som att man varit borta längre än man har. Fem sekunder kan kännas som fem minuter.
Citera
2017-03-27, 18:59
  #22
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Sedan är det ju viktigt att man får vakna lite mjukt med Gina Carano - så mycket tråkigare att vakna ensam på hårt betonggolv
Hon får gärna strypa ut mig i en triangel, och så vaknar man upp mellan hennes lår, medans hon tittar ner på en. Lite småsexigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback