Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-15, 21:18
  #13
Medlem
gurkskals avatar
Det finns flera Facebook-grupper i ämnet, jag rekommenderar dem och hejar på dig!
Citera
2017-04-15, 23:43
  #14
Medlem
gurkskals avatar
Tex den som heter "Fri från psykofarmaka, en stödgrupp för nedtrappning av psykofarmaka"
Den är en Sluten grupp
Citera
2017-07-01, 16:36
  #15
Medlem
Jag har slutat med opiater, benzo och mycket och endast noider var värre antidepressiva.

Ett halvår på Venlafaxin kontra ett par år på benzo. Benzon var ju mild.
Citera
2017-08-23, 14:43
  #16
Medlem
ristolainens avatar
Roligt att du vill dela med dig om dina fakta och just de där är ofta värst, ofattbart att de får säljas fast det står sedan många år med lika stora svarta bokstäver Varning. Detta preparat ökar risken för självmord och självskadebeteende.... Om man ens tänker tanken på att sluta så är det en halvering av dygnsdosen varje eller varannan vecka som gäller absolut inte fortare., var beredd på ljusblixtar och konstiga lukter, absolut inte fortare. Man kan dra alla ssri över en kam även om zoloften är värst.
Citera
2017-08-23, 23:34
  #17
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Orkar du inte läsa bläddra längst ned till min fråga. För mig har det varit solklart att antidepressiva är beroendeframkallande, dock utan eufori och möjligen en mindre biverkningsprofil än andra beroendeframkallande. Många som försökt slutat har fått ytterst många psykiska och fysiska symtomer, även drogsökande beteende för att dämpa ångesten och depressionen de aldrig tidigare haft. Något som mixtrar med hjärnans kemikalier är det uppenbart att det kommer ske någon form av utsättning/rebound/avtändning, vad nu läkemedelsbolag vill kalla det för att det ska låta finast i öronen på patienter. Gör man en snabb sökning på internet ser man lika många har problem med att sluta med antidepressiva såsom andra droger.

Man står på egen fot då doktorer nekar symtom man beskriver. Varför man vill sluta är ju uppenbarligen att de gör en emotionellt avtrubbad, glädjen och sorgen finns inte där. Man blir deprimerad. Visst kan de vara bra mot ångest, panikångest och OCD. Men i längden skapar de ytterligare besvär. Jag minns jag läste för många månader sedan, att de granskade 30 tusen studier och kom fram till att antidepressiva inte var mer effektivare än placebo mot depression, även aftonbladet tog upp detta häromdagen, http://www.aftonbladet.se/halsa/a/ep...-medicin/promo


Fråga

Jag har med misslyckade försökt göra mig av med antidepressiva, den abstinensen jag upplever är akut depression, kraftig panikattacker som får mig att vilja ta mitt liv. Detta är ohanterbara. Det positiva, jag sover bättre än aldrig förr (ätit dem i 10 år), jag kan tänka helt klart, allt som känns dimmigt är helt borta och jag känner mig närvarande, jag kan känna glädja av att bara sitta bland arbetskollegor och uppskatta om dem kommer med en macka och tycker det är mysigt (annars är det bara skitsamma). Jag går att prata med, jag minns vad folk berättar för mig och kan utföra mitt jobb mycket bättre.

Jag har luskat efter alternativ eftersom uppenbarligen fungerar inte enbart att trappa ned under flera flera månader. Jag har frågat doktorer, folk på medicinska forum, nu vänder jag mig till drogforumet. Finns det något substitut att byta ut antidepressiva mot med en jätte låg dos skulle kunna fungera mot panikångest och inte göra mig emotionellt avtrubbad, sedan något som hade kunnat varit gynnsamt mot abstinensen från SSRI. Någon som har denna erfarenhet? Vad hade kunnat vara ett bra substitut? Lägsta möjliga dosen Tramadol? Metylfenidat? MDMA?


http://sciencenordic.com/scientist-a...ause-addiction
Du får antidepressiva utan samtidig psykodynamisk terapi? Det är ju en jävla skandal, du kan inte trappa ned. Då blir du lika dålig igen. Fuck.
Poängen med psykofarma är att de används TILLSAMMANS med terapi.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback