Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-17, 15:33
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Ja de rätta svaren har en tendens att vara rätt uttjatade. 1+1 är fortfarande 2. Börjar bli så sjuuuukt trött på att höra det och på de visionslösa fårskallarna som envisas med att propagera för detta.

En dålig, irriterande reklam fungerar många gånger bättre än en anspråkslös diskret sådan. Huvudsyften är att få konsumenten att uppfatta och komma ihåg din reklam, att få ditt varumärke inplanterat i deras tankebanor.
Jag har en släkting som säljer telefonabonnemang för Tele2. Det ständiga temat hon får höra från kunder är hur jävla irriterande det där fåret är. Men lik förbannat så säljer hon.
Min tolkning är att människor påverkas positivt även av reklam de irriteras på helt undermedvetet.

Vad gäller bilreklamen. Ja, inte fan tar jag min nya XC60 o blåser genom skogen med för att fiska en tidig morgon. Någon eld ser jag aldrig i bilreklam.
Men vid solens uppgång så tänker jag sova o inte fan tänker jag repa lacken på en bil som kostar en halv miljon.
Men köpa bil är något jag gör med jämna mellanrum. Nu påverkas inte jag av reklamen då jag är den där tråkiga personen som haft körkort i 30 år men aldrig bytt märke.
Men självklart säljer reklamen. Mest sålda bil i Sverige var ett tag, VW Passat. Mest sålda bil till privatpersoner var Kia Seed. Inte hade dessa två blivit bästsäljande i landet Volvo utan reklamen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback